به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سیروس داوودی در مراسم بهره برداری از شبکه بی سیم دیجیتال یگان حفاظت منابع طبیعی استان گفت: این شبکه رادیویی دیجیتال با هزینه اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان بهره برداری شد.

وی در خصوص ویژگی‌ها و قابلیت‌های این شبکه اظهار کرد: با توجه به ماموریت‌های اداره‌کل منابع طبیعی در حفاظت منابع طبیعی و اراضی ملی با بهره گیری از این شبکه می‌توان زمینه برقراری ارتباط صوتی و ارتباط متنی را بین جنگلبانان و نیروی‌های یگان حفاظت استان برقرار کرد.

داوودی خاطرنشان کرد: همچنین اطلاع از موقعیت مکانی آنلاین ماموران و گروه‌های گشت و مراقبت و نیز نظارت بر نحوه عملکرد آنان از دیگر امکانات این شبکه است.

وی هوشمندسازی حفاظت از اراضی ملی را رویکرد اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری عنوان کرد و افزود: علاوه بر بهره گیری از شبکه بی سیم دیجیتال، نصب و راه اندازی دوربین‌های پایش با برد حدود ۲۰ کیلومتر در دستور کار قرار گرفته تا به صورت آنلاین از هر گونه تعرض به منابع طبیعی مطلع شده و اقدامات حفاظتی و قانونی لازم در این زمینه انجام شود.

آذربایجان شرقی دارای ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مرتع و ۱۸۸ هزار هکتار عرصه جنگلی است و ۱۳ درصد مساحت استان جزو مناطق حفاظت شده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما