به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، جبارعلی ذاکری روز چهارشنبه در جلسه شورای مسکن آذربایجان شرقی با بیان اینکه تامین زمین و منابع مالی از عوامل اصلی پیشبرد پروژه‌های مسکن است، بیان کرد: اگر این ۲ موضوع همزمان جلو برود، نتیجه مطلوب حاصل می شود.

وی با تاکید بر هماهنگی همه دستگاه‌های مسوول در بخش مسکن استان، اظهار کرد: تا پایان امسال باید بخشی از پروژه‌های مسکن در سطح استان به بهره‌برداری برسند و این موضوع می تواند به عاملی برای پیشرفت بیشتر، سایر پروژه‌ها تبدیل شود.

۲۰ هزار و ۱۹۸ واحد مسکن ملی در آذربایجان شرقی در حال اجراست

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با بیان اینکه ۲۰ هزار و ۱۹۸واحد مسکن ملی در سطح استان در حال اجراست، گفت: اجرای ۱۳ هزار و ۴۷۰ واحد در شهرهای جدید، سه هزار و ۳۳۲ واحد در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر و سه هزار و ۳۹۶ واحد در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر و واحدهای روستایی و خودمالک در سطح استان آغاز شده است.

امیر بخشی‌زاده، با اشاره به اینکه از پروژه‌های نهضت ملی مسکن در سطح استان، ۱۴ هزار واحد روستایی و ۳۲ هزار واحد خودمالک شهری نیز در دست ساخت است، افزود: ۴۰ هزار نفر از متقاضیان مسکن ملی در استان واجد شرایط شناخته شده و تاکنون ۱۵ هزار نفر از این افراد آورده خود را واریز کرده‌اند.

وی با بیان اینکه این طرح در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، روستاها و شهرهای جدید سهند و شهریار، تبریز، مراغه، مرند و اهر به عنوان شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر اجرا می شود، اظهار کرد: در این طرح هشت هزار و ۳۵۴ پروژه در شهرهای جدید، سه هزار و ۲۷ پروژه در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر، یک هزار و ۸۸۹ پروژه در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر، ۱۴ هزار و ۶۳۵ واحد در روستاها و ۳۲ هزار و ۴۲۹ واحد به صورت خودمالک شهری اجرا می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت: برای اجرای این طرح یک هزار و ۳۰۰ هکتار زمین با کاربری مسکونی و ۶ هزار هکتار از محل مواد ۹ و ۱۰ قانون جهش تولید مسکن آماده واگذاری است.

بخشی زاده، با تاکید بر اینکه باید کیفیت زندگی مردم و تحقق خانه‌دار شدن خانوارها با اجرای طرح نهضت ملی مسکن ارتقا یابد، ادامه داد: این روند در تمام شهرهای استان با تامین اراضی مورد نیاز با جدیت دنبال و پیگیری روزانه از طریق معاونت مسکن و ساختمان این اداره کل انجام می شود.

۲ هزار متقاضی واجد شرایط مسکن ملی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر آذربایجان شرقی آورده خود را واریز کرده اند

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر استان، هشت هزار و ۳۰۰ نفر واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن هستند.

حجت الله سروری، با بیان اینکه تاکنون ۲ هزار و ۳۰۰ نفر از متقاضیان نسبت به واریز وجه اقدام کرده‌اند، افزود: برای ساخت یک هزار و ۹۰۰ واحد زمین تخصیص یافته است و یک هزار و ۳۰۰ متقاضی نیز زمین را تحویل گرفته‌اند.

وی اظهار کرد: بیش از ۲ هزار واحد مسکن در حال طراحی و آغاز عملیات اجرایی است، ساخت ۹۷۰ واحد شروع شده و ۲۳۰ نفر نیز برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده‌اند.

منبع: ایرنا