به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حجت‌الاسلام محمدعلی نظری شامگاه شنبه در جشن گلریزان ویژه آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد شهرستان اهر اظهار داشت: خیرین اهری، شرکت‌ها و معادن شهرستان اهر در جشن گلریزان جهت آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد نقش کلیدی را ایفا می‌کنند و بنده از نیت خیرخواهانه تمامی خیرین که زمینه آزادی زندانیان را فراهم کردند قدردانی می‌کنم.

وی با اشاره به این‌که شهرستان اهر علی‌رغم محرومیت‌ها در بحث جمع‌آوری کمک‌های مردمی و خیرین برای آزادسازی زندانیان در استان رتبه دوم را دارد، افزود: سال گذشته مردم، خیرین، شرکت‌ها و صنایع در جشن گلریزان ۹۸۰ میلیون تومان کمک مالی برای آزادی زندانیان کرده بودند و این مهم رتبه دوم استانی را به شهرستان اهر اختصاص داد و در این راستا با مساعدت خیرین ۱۰۶ زندانی جرایم غیرعمد و محکومین مالی از زندان آزاد شده‌اند.

رئیس دادگستری اهر ادامه داد: مشارکت در جشن گلریزان و آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و محکومین مالی در شهرستان اهر به فرهنگ عمومی تبدیل شده و هر یک از شهروندان اهری با شور و علاقه در فراهم‌سازی زمینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مشارکت می‌کنند.

نظری در ادامه با اشاره به رویکرد دستگاه قضائی در مبارزه با فساد و برخورد با مخلان نظم عمومی گفت: دادستان عمومی و انقلاب اهر و به تبع دستگاه قضائی بدون مماشات با افرادی که در نظم و امنیت عمومی شهرستان اخلال ایجاد کنند برخورد قاطع می‌کند. با کمال تأسف برخی‌ها با اقدامات اخلال‌گرانه قصد دارند دیدگاه‌ها را نسبت به کهن‌شهر و شهر فرهنگی اهر منفی کنند.

وی به نزاع دسته‌جمعی اخیر در میدان دادگستری اشاره کرد و یادآور شد: شهروندان اهری اطمینان داشته باشند دستگاه قضائی با مخلان نظم و امنیت عمومی که باعث هتک حیثیت و خدشه‌دار شدن وجهه شهر شده بودند طبق قانون و با اشد مجازات، برخورد قاطع می‌کند.

رئیس دادگستری اهر از اختصاص هزینه مراسمات ترحیم توسط خانواده‌های متوفیان اهری به آزادی ۱۶ زندانی جرایم غیرعمد در این شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: خانواده‌های متوفیان اهری سال گذشته با اختصاص هزینه مراسمات ترحیم؛ زمینه آزادی ۱۶ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد و محکومین مالی را در شهرستان اهر فراهم کرده بودند.

نظری با تأکید بر این‌که جشن گلریزان صرفاً برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و محکومین مالی برگزار می‌شود، تصریح کرد: جشن گلریزان شامل حال زندانیان جرایم عمد که شاکی خصوصی دارد نمی‌شود.

وی با قدردانی از قاطعیت دادستان اهر در برخورد با مجرمان و اخلالگران نظم و امنیت عمومی بیان کرد: دادستان عمومی و انقلاب اهر در برخورد با جرایم و مواردی که امنیت مردم را تهدید می‌کند قاطعیت دارد و به نیروهای انتظامی و امنیتی دستورات قضائی لازم جهت برخورد با مخلان نظم و امنیت عمومی را صادر کرده است.

رئیس دادگستری اهر با ذکر این‌که دستگاه قضائی شهرستان اهر در مانع‌زدایی از طرح‌های عمرانی و اشتغال‌زایی نقش کلیدی دارد، گفت: گاهاً در طرح‌های عمرانی و اشتغال‌زایی موانعی ایجاد می‌شود که اگر دستگاه قضائی ورود نکند حق و حقوق شهرستان و به تبع مردم تضییع خواهد شد در این راستا دستگاه قضائی با جدیت از طرح‌های عمرانی به منظور توسعه و آبادانی شهرستان اهر حمایت می‌کند.