به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، احمد حمزه‌زاده گفت: در هفته گذشته و ایام تعطیلات عید سعید فطر افزون بر ۳۸۸ هزار بازدید از جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و فرهنگی استان صورت گرفت که این ارقام طی روز‌های ۲۹ فروردین تا چهارم اردیبهشت ماه به ثبت رسید.

وی با اشاره به استقبال کم سابقه و بازدید مطلوب گردشگران داخلی و خارجی از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری آذربایجان شرقی در ایام نوروز، تداوم و تقویت این حضور طی تعطیلات عید فطر را نشانه تحرک مناسب صنعت گردشگری استان ارزیابی کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان ادامه داد: در این ایام موزه‌های آذربایجان شرقی نیز مورد استقبال گسترده گردشگران قرار گرفت که بر اساس آمار دبیرخانه ستاد خدمات سفر استان ۳۰ هزار و ۶۹۲ قطعه بلیت بازدید از موزه‌های استان در این روز‌ها به فروش رفت.

وی کلیسای سنت استپانوس در شهرستان جلفا با ۱۴ هزار و ۶۸۷ مورد، موزه قاجار ۳ هزار و ۱۲۱ مورد و موزه آذربایجان با ۲ هزار و ۷۲۴ مورد را در صدر مراکز پر بازدید آذربایجان شرقی طی ایام تعطیلات عید سعید فطر اعلام کرد.

حمزه زاده همچنین از اقامت حدود ۵۰ هزار گردشگر در شهر‌های مختلف استان طی تعطیلات عید سعید فطر خبر داد و افزود: در سفر‌های انجام شده در این تعطیلات همچون ایام نوروز شاهد رشد اقامت در مراکز اقامت رسمی استان بودیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی ادامه داد: مراکز اقامتی رسمی آذربایجان شرقی شامل هتل، هتل آپارتمان، واحد‌های بوم‌گردی، مهمانپذیر‌ها و همچنین مراکز اقامتی آموزش و پرورش را شامل می‌شود.

به گفته وی طی این روزها شهرستان‌های کلیبر، جلفا و خداآفرین جزو شهرستان‌های پرمراجعه آذربایجان شرقی بودند که بیشترین آمار اقامت را به خود اختصاص دادند.

آذربایجان شرقی با داشتن چهار هزار اثر تاریخی و باستانی که ۲ هزار و ۷۵ مورد آن‌ها در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است، جزو پنج استان اول گردشگر پذیر ایران به شمار می‌رود.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما