به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، امیدفر با اشاره به اینکه سامانه بارشی تا روز دوشنبه در استان آذربایجان شرقی به فعالیت خود ادامه می‌دهد، گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی و آخرین تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که این سامانه موجب ابرناکی، وزش باد نسبتا شدید، رگبار باران و غرش آذرخش در استان می‌شود.

وی با بیان اینکه احتمال خیزش یا نفوذ گرد و خاک در اثر وزش باد شدید وجود دارد اظهار کرد: در برخی نواحی مستعد نیز بارش تگرگ و در ارتفاعات بارش برف دور از انتظار نیست.

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به بارش رگبار باران در برخی نواحی استان احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها و بالا آمدن آب رودخانه‌ها و اصابت آذرخش وجود دارد.

آقای امیدفر با اشاره به بارش تگرگ در برخی نواحی مستعد استان ادامه داد: احتمال بروز خسارت به محصولات باغی وجود دارد بنابراین کشاورزان به توصیه‌های کارشناسان جهادکشاورزی توجه کنند.

وی از مسافران و علاقمندان به طبیعت خواست از اتراق در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها و رفتن به مناطق مرتفع و کوهستانی پرهیز کنند و مردم نیز اقدامات لازم را برای جلوگیری از خسارت به سازه‌های سبک انجام دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان