به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، نادر کمالی اظهار کرد: از بیش از هزار و ۹۰۰ خانوار آذربایجان شرقی حدود هزار و ۸۰۰ خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده اند و اکنون بیش از ۹۹ درصد جمعیت استان از گاز طبیعی استفاده می کنند.
وی همچنین گفت: با تدوین و اجرای برنامه‌های راهبردی شرکت گاز استان آذربایجان شرقی در بخش گازرسانی به صنعت و واحد های تولیدی علاوه بر حرکت در مسیر مهار تورم و رشد تولید، این استان به جایگاه “استان سبز” خواهد رسید.

۵۰ میلیارد ریال مصوبات سفر رییس جمهور به آذربایجان شرقی محقق شد

کمالی همچنین با اشاره به مصوبات سفر رییس جمهور به آذربایجان شرقی در خرداد ماه سال گذشته، اظهار کرد: ۵۰ میلیارد ریال در راستای مسئولیت اجتماعی شرکت گاز آذربایجان شرقی تخصیص یافته بود که کل این مبلغ جذب شده است.
وی ادامه داد: گازرسانی و لوله کشی داخل منازل مددجویان بهزیستی و کمیته امداد مصوب سفر رییس جمهور به آذربایجان شرقی بود که به طور متوسط برای هر منزل ۶۰ میلیون ریال پیش بینی شد که البته تمام موارد یاد شده انجام شد.
وی خاطر نشان کرد: وظیفه شرکت گاز، گازرسانی تا دم در منازل و نصب علمک است اما این بار شرکت گاز موظف شد تا داخل منازل مددجویان کمیته امداد و بهزیستی را به طور رایگان لوله کشی و نصب کنتور کند که تمام مصوبات اجرایی شده است.
وظیفه شرکت گاز، گازرسانی تا دم در منازل و نصب علمک است اما این بار شرکت گاز موظف شد تا داخل منازل مددجویان کمیته امداد و بهزیستی را به طور رایگان لوله کشی و نصب کنتور کند که تمام مصوبات اجرایی شده است.
مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی ادامه داد: با توجه به اهمیت حفظ محیط‌زیست، امسال پروژه های مدیریت کربن و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در اولویت اجرا قرار خواهد داشت و این مبنای اعلام آذربایجان شرقی به عنوان استان سبز است.
وی افزود: امسال مهم‌ترین برنامه این شرکت ارتقای ظرفیت گازرسانی به بخش صنعتی، پروژه مدیریت کربن و نهادینه سازی مصرف بهینه در آذربایجان شرقی و توجه ویژه به بهره‌وری نیروی انسانی است.
کمالی اظهار کرد: امسال اهداف راهبردی در حوزه های اعلامی تدوین شده و تعهدات به فراخور اجرای برنامه‌ها تحقق خواهد یافت.
وی با اشاره به ظرفیت‌های استان در بخش‌های مختلف صنعتی و کشاورزی بیان کرد: حامل‌های انرژی جزو مهم‌ترین عوامل تولید بوده و دسترسی به منابع انرژی می‌تواند فرایند رشد و توسعه اقتصادی را هموار کند.
کمالی با اشاره به بحران ناترازی گاز در سال گذشته افزود: امسال نیز باید واقع بینانه و با رویکردهای اتخاذی در نهادینه سازی مصرف بهینه و جلوگیری از اتلاف گاز تلاش شود.
بیش از ۱۰ هزار مصرف کننده جزء و عمده صنعتی در آذربایجان شرقی به شبکه گاز طبیعی متصل هستند.

منبع: ایرنا