به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، ابوالفضل غنی‌زاده در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان اهر با اشاره به این‌که یافتن محصولات ارگانیک و طبیعی در جامعه در شرایط فعلی بسیار سخت است، اظهار داشت: این‌که در تبلیغات اقلام خوراکی از واژه طبیعی استفاده می‌شود بدین معنی است که ناامنی غذایی وجود دارد، لذا دستگاه‌های ذی‌ربط بایستی برای تأمین امنیت غذایی بیش از پیش بکوشند.

وی افزود: سلامت و امنیت غذایی موضوعی نیست که در قبال آن بی‌توجهی یا سهل‌انگاری شود، نظارت دستگاه‌ها باید در حوزه بدون اغماض و تأثیرگذار باشد. شاید مردم از ارگانیک بودن یا مضر بودن اقلام خوراکی اطلاعی نداشته باشند ولی این وظیفه دستگاه‌های ذی‌ربط نظارتی است تا محصولات و اقلام ارگانیک سالم در اختیار مردم قرار گیرد.

فرماندار اهر بر لزوم بررسی علل سقط جنین در شهرستان اهر تأکید کرد، گفت: هرچند علت‌یابی شبکه بهداشت و درمان اهر از موارد سقط جنین، نشان می‌دهد ۴۰ درصد زوجین به دلیل درآمد اندک و بخشی هم به دلیل فشار آقایان تصمیم به سقط جنین گرفته‌اند، به هر حال علل سقط جنین باید به‌صورت دقیق ریشه‌یابی شود.

غنی‌زاده بابیان این‌که پیری جمعیت آینده کشور را از نظر نیروی انسانی با تهدید مواجه می‌کند، گفت: کارشناسان دستگاه‌های ذی‌ربط علت اینکه چرا جامعه به سمت جوانی جمعیت به‌صورت کُند حرکت می‌کند را بررسی کنند و موانع جوانی جمعیت را ریشه‌یابی نمایند. تأکید داریم جلسات جوانی جمعیت به‌صورت کارشناسی و تخصصی پیگیری شود.

وی بر ضرورت انجام اقدامات پیشگیرانه شبکه بهداشت و درمان اهر از شیوع بیماری‌های جدید ناشی از نیش پشه تأکید کرد و یادآور شد: شبکه بهداشت و درمان اهر بایستی برای جلوگیری از بیماری‌های جدید که گفته می‌شود ناشی از نیش پشه و سایر حشرات است آمادگی داشته و اقدامات پیشگیرانه را انجام دهد.

فرماندار اهر با تأکید بر این‌که در رعایت بهداشت محیط در شهرستان اهر مشکلات متعددی وجود دارد، تصریح کرد: اینکه مشکلات ناشی از عدم رعایت بهداشت محیط کتمان شود به معنی وضعیت مطلوب نیست، بلکه ضعف‌ها و کاستی‌ها در بهداشت محیط جبران شود تا حداقل به مطالبه‌ی شهروندان اهری ‌و روستائیان پاسخ قانع‌کننده‌ای داده شود.

غنی‌زاده با ذکر این‌که طبق آمار شبکه بهداشت و درمان، حیوان گزیدگی در شهرستان اهر ۲ برابر میانگین استان است، گفت: بر اساس مراجعات به مراکز درمانی، سال گذشته ۶۷ نفر معادل ۳۰ نفر در مناطق شهری و ۳۷ نفر در مناطق روستایی به دلیل حیوان گزیدگی مجروح شده‌اند.

وی با اشاره به هشدارهای شبکه بهداشت و درمان اهر مبنی‌بر شیوع بیماری تب مالت خاطرنشان کرد: سال گذشته ۴۸ نفر مبتلا به تب مالت در شهرستان اهر داشتیم، بیشترین آمار ابتلا به تب مالت مربوط به شهر اهر است و در طول ۲ ماه گذشته از سال‌جاری ۳۰ نفر مبتلا به تب مالت در شهرستان اهر شناسایی شده است. از شهروندان اهری انتظار داریم به هشدارهای بهداشتی شبکه بهداشت و درمان اهر توجه ویژه‌ای داشته باشند.