به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، احمد وحیدی به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور در سفر استانی به شهرستان کلیبر سفر کرده است در دیدار با جمعی از اهالی کلیبر ضمن اظهار خرسندی از پیشرفت خوب عملیات اجرایی تکمیل سد پیغام گفت: سد پیغام جزو طرح‌های اولویت دار وزارت نیرو در دولت سیزدهم برای بخش آب، تعیین و تعریف شد و به همین دلیل نیز یکی از اهداف اصلی تکمیل سد پیغام چای، تامین آب شرب شهر کلیبر و روستا‌های اطراف است.
وحیدی با اشاره به اختلاف نظر کارشناسی موجود بین ادارات کل راهداری و میراث فرهنگی در صدور مجوز‌های سرمایه‌گذاری تأکید کرد: اختلاف نظر دو اداره نباید مانع از طرح‌های سرمایه‌گذاری بشود و فرماندار کلیبر باید این اختلافات را مدیریت کند و هر جا هم لازم شد از کمک استاندار بهره بگیرد.
وزیر کشور همچنین با تاکید بر این که توسعه‌ی بوم‌گردی در روستا‌ها نباید قربانی نگاه‌های تنگ‌نظرانه شود، از حفظ محیط زیست به‌عنوان یک اولویت یاد و خاطرنشان کرد: در کنار حفاظت از محیط زیست می‌توان طرح‌های بوم‌گردی مناسب را هم توسعه داد.
نماینده ویژه رئیس‌جمهور در پاسخ به مطالبات شهروندان کلیبری از جهاد کشاورزی خواست علاوه بر بحث بیمه محصولات کشاورزی، موضوع استفاده از فناوری روز برای مقابله با سرمازدگی را نیز پی‌گیری کند.
وزیر کشور با اشاره به آمار بالای تصادفات جاده‌ای منطقه، تقویت اورژانس و پیگیری وزارت بهداشت را برای ایجاد پایگاه جاده‌ای اورژانس در مسیر کلیبر – آینالو خواستار شد.
تقویت شهرداری‌ها، امکانات تفریحی، تجهیز اماکن ورزشی و تجهیز آتش‌نشانی کلیبر برای حضور موثرتر در مهار آتش‌سوزی‌های احتمالی جنگل‌های ارسباران از نکات دیگری بود که وزیر کشور در جمع مردم کلیبر بر لزوم اجرایی شدن آن‌ها تأکید کرد.
عملیات احداث سد پیغام چای شهرستان کلیبر در ۱۸۰ کیلومتری شمال شرق تبریز و بر روی رودخانه‌ای به همین نام در سال ۱۳۸۵ آغاز شده است؛ قرار است طول تاج این سد ۷۷۲ متر و تونل انحراف آن ۳۷۰ متر باشد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما