به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، در این مانور تیمهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر از استانهای آذربایجان شرقی، اردبیل و آذربایجان غربی با مشارکت دستگاه‌های مختلف اجرایی و خدماتی راه اندازی اردوگاه هزار نفری را در زمان وقوع بلایای طبیعی و تامین امکانات و اقلام اولیه برای حادثه دیدگان را تمرین کردند.
در این مانور از انواع بالگردها و پهپادها، سگ‌های عملیات و تکنولوژی‌های مهم عمق سنچ استفاده شد و با ساخت و تجهیز بیمارستان صحرایی، نانوایی سیار، تولید برق اضطراری و تصفیه آب شرب همراه بود.
نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر همچنین برای اولین بار روش فرود واکنش سریع اسلینگ را با موفقیت در رزمایش اسکان درمان شهرستان هریس اجرا کردند.
دبیرکل جمعیت هلال‌ احمر جمهوری اسلامی ایران در این مانور با اشاره به اهداف و فعالیت‌های این نهاد در کشور گفت: یکی از رویکردهای جمعیت هلال احمر در سال جاری توجه به آموزش‌های تخصصی نیروهاست.
یعقوب سلیمانی با تاکید بر اهمیت توجه به سرعت و دقت در امداد و نجات و هماهنگی و هم افزایی بین دستگاه‌ها، افزود: با توجه به حادثه خیز بودن کشور، جمعیت هلال احمر با توجه به اصول و اهداف خود تلاش دارد آمادگی خود را برای مواجهه با هر گونه مخاطره حفظ کند.
استاندار آذربایجان شرقی هم به برگزاری منظم مانور اسکان اضطراری هلال احمر در شهرستان هریس اشاره کرد و سرعت و دقت عمل نیروهای امدادی حاضر در این مانور، سازماندهی، برنامه ریزی، ابتکار عمل و کارهای نوآورانه را در آن ستودنی و ارزشمند توصیف کرد.
خرم تاکید کرد: تشکیلات و نهادهای خدمت رسان و امدادگرانی می‌توانند در اجرای ماموریت خود موفق عمل کنند که پیش از حادثه، تمرین و مانور داشته باشند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما