به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، میشل استیل و سوزی لی نمایندگان مجلس از کالیفرنیا، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، مایکل مک کال، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا از آرتگزاس از جمله چهره‌هایی هستند که برای تصویب لایحه دو حزبی برای دائمی کردن تحریم‌های سال ۱۹۹۶ علیه ایران تلاش کردند.

به گزارش فاکس نیوز، این لایحه تحریم‌های اقتصادی سال ۱۹۹۶ علیه ایران را دائمی می‌کند که باعث توقف تحقیقات و توسعه سلاح‌های هسته‌ای و بیولوژیکی می‌شود.

این طرح به اتفاق آرا از کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا خارج شد و برای رأی گیری نهایی به صحن علنی مجلس فرستاده خواهد شد.

میشل استیل در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: از کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان برای رای دادن به لایحه پیشنهادی من برای تحکیم تحریم‌های ایران بسیار سپاسگزارم.

استیل در ادامه مدعی شد: ایران ثابت کرده که نمی‌توان به آن‌ها برای مذاکره با حسن نیت اعتماد کرد. ما تنها با قدرت می‌توانیم راه صلح را نشان دهیم و از یک ایران هسته‌ای جلوگیری کنیم.

این نماینده جمهوری خواه کالیفرنیا افزود: با دائمی کردن این تحریم ها، آمریکا به ایران پیام می‌دهد که ما تجاوزات مداوم آن‌ها را تحمل نخواهیم کرد و به متحدان خود نیز باید بگوییم که باید فشار خود را بر ملت ایران افزایش دهند.

مایکل مک کال، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا از استیل برای لایحه اش قدردانی کرد و گفت که مفتخر است که از این قانون مهم حمایت می‌کند.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان مدعی شد: این لایحه گامی است که مدت‌ها به تاخیر افتاده است. تحریم‌ها علیه ایران تنها در صورتی برداشته می‌شود که این کشور از رفتار تهدیدآمیز خود دست بردارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان