به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، احمد تجری در نخستین دوره آموزشی معاونان و کارشناسان سرمایه‌گذاری و گردشگری کشور در تبریز بر توجه مدیران بخش گردشگری به شیوه‌های جدید تأمین منابع مالی برای ارتقای وضعیت زیرساخت‌های گردشگری تاکید کرد و ادامه داد: سیستم‌های بانکی منابع محدودی دارند و به همین دلیل قطعاً نیاز داریم تا شیوه‌های دیگر مالی را برای ارتقای وضعیت اقتصادی و منابع مالی شناسایی و استفاده کنیم.

وی ادامه داد: کنترل و تأمین منابع، مدیریت هزینه‌ها و جلوگیری از انحراف طرح‌ها از مهم‌ترین اهداف این دوره‌های آموزشی است.

محمد کلامی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی هم در این رویداد با بیان اینکه دولت از کمبود منابع مالی و ناترازی سیستم بانکی رنج می‌برد، اظهار کرد: در ساختار سنتی اقتصاد ایران متأسفانه بانک محور بوده و این بیشترین ضربه را به کشور زده است.

وی گفت: اگر فکری برای استفاده از روش‌های دیگر تأمین مالی نکنیم، شاخص‌های مالی پایین آمده و شاهد از دست دادن ظرفیت گردشگری کشور خواهیم بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه گردشگری صنعتی است که به توسعه پایدار ختم می‌شود، بیان کرد: پروژه‌های بسیاری توسط بخش خصوصی در استان، در حال اجراست و آذربایجان شرقی این قابلیت را دارد تا گردشگران داخلی و خارجی بسیاری را جذب کند.

 منبع: مهر