به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حجت الاسلام محمود حسینی روز چهارشنبه در جمع اعضای شورای مرکزی هیات های مذهبی تبریز، با بیان اینکه عزاداری‌های محرم بستری برای حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی است، گفت: بر همین اساس به دنبال اطلاع رسانی و رفع برخی آسیب‌های وارده در عزاداری‌های این ایام هستیم.
وی ادامه داد: باید در ایام محرم علاوه بر برگزاری مراسم عزاداری به معرفت و بصیرت افزایی و ترویج موضوعات فرهنگی به ویژه در مسایل مربوط به مفاهیم قرآنی و فرهنگ ایثار و شهادت توجه جدی شود.
وی برگزاری مراسم عید غدیر امسال را شکوهمند خواند و گفت: رویکرد اصلی این جشن ها فعال شدن تشکل‌های دینی و مردمی مانند هیات ها در برگزاری این مراسم در همه نقاط و محلات بود.
حجت الاسلام حسینی بر لزوم اعلام عزاداری‌های حسینی پس از روز مباهله و عدم اختلاط برنامه‌های شادی و سرور اهل بیت (ع) با مراسم سوگواری پیش از موعد محرم تاکید کرد و افزود: از مدت‌ها پیش با برگزاری جلسات متعدد با مسئولان هیات ها تلاش کرده‌ایم تا ایام شادی و سرور امامت و ولایت تحت الشعاع قرار نگیرد.
وی برگزاری نشست‌های مشترک با مجموعه نیروی انتظامی و شورای تأمین شهرستان ها برای هماهنگی هر چه بیشتر دسته‌ها و هیات های حسینی با دستگاه‌های اجرایی و انتظامی در زمینه عزاداری‌های محرم را ضروری دانست و بر لزوم فعال سازی ظرفیت ستاد ساماندهی شئون فرهنگی تاکید کرد.
حسینی افزود: در بحث معیشت و به ویژه بیمه مادحان اهل بیت (ع) نیز با توجه به فعال‌تر شدن بنیاد دعبل خزاعی در استان، می‌توان از این امکان برای حل مشکل بیمه مداحان استفاده کرد.

منبع: ایرنا