به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، عابدین خرّم در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تصریح کرد: جبران این عقب‌ماندگی با پیگیری جدی دستگاه‌های استانی و تعامل آنها با دستگاه‌های ملی امکان‌پذیر است.

وی با تاکید بر اینکه همه پروژه‌های مصوب سفر استانی رئیس جمهور باید فعال باشند گفت: مسئولان و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران به صورت جدی اجرای این پروژه‌ها را پیگیری کنند تا پایان فصل کاری شاهد پیشرفت قابل انتظار آنها باشیم.

وی تعامل و ارتباط دستگاه‌های استانی با وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های ملی را یک مطالبه جدی خواند و گفت: این تعامل‌ها و رایزنی‌ها حتما در ایفای حق و حقوق استان موثر خواهد بود.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین انجام مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت و مس سونگون را خواستار شد و افزود: هیچ بهانه‌ای برای عدم پرداخت اعتبارات از این محل وجود ندارد و اگر مشکلی در این خصوص وجود دارد دستگاه‌ها اعلام کنند تا از سوی استانداری پیگیری شود.

وی همچنین بر تسریع در مبادله موافقت‌نامه‌ها میان دستگاه‌های اجرایی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برای توزیع اعتبارات استانی تاکید کرد و گفت: توزیع منابع و اعتبارات به پروژه‌های نیمه‌تمام و تاثیرگذار در زندگی مردم جزو اولویت‌هاست.

در این جلسه مصوبات کارگروه امور زیربنایی، توسعه شهری و روستایی، آمایش سرزمین و محیط زیست استان ازجمله اختصاص ۱۱۰ هکتار از اراضی روستای چاوان، ۵ هکتار از اراضی آذرشهر و ۱۵۲ هکتار دیگر از اراضی این شهر برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن مصوب شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما