به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمد خانی روز چهارشنبه در مجمع خیرین آبرسان آذربایجان شرقی، اظهار کرد: تامین ۶۰ کیلومتر لوله مورد نیاز، حفر و تجهیز ۱۳ حلقه چاه، اجرای ۱۲ واحد ایستگاه پمپاژ آب، اجرای ۳۳ کیلومتر شبکه توزیع آبرسانی، اجرای ۵۶ کیلومتر خطوط انتقال آبرسانی و احداث ۱۴ باب مخزن با مجموع ظرفیت بیش از پنج هزار مترمکعب از جمله اقدامات خیرین آبرسان در استان است.

وی گفت: شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی جهت تکمیل و توسعه طرح های آبرسانی در تمام نقاط استان از همه ظرفیت ها برای جذب منابع مالی استفاده می کند که یکی از این ظرفیت ها، مشارکت خیران است.

خانی با بیان اینکه شناسایی، جذب و هدایت خیران به امر مشارکت در توسعه زیرساخت های آب و فاضلاب پیشرفت های خوبی را در این زمینه فراهم می کند، تاکید کرد: در سال جاری خیران زیادی در موضوع آبرسانی به روستاها با شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی مشارکت داشته اند.

معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نیز در این مراسم گفت: بنای کار مجمع خیرین، آبرسانی به روستاهای محروم و فاقد آب آشامیدنی است.

آقازاده با بیان اینکه این کار خیر سنت حسنه و صدقه جاریه است و معامله بین بندگان خدا و خداوند است، گفت: آذربایجان شرقی خیرین بزرگی مثل مردانی آذرها دارد که در حوزه مدرسه سازی کارهای بزرگی انجام دادند و با مشارکت و کمک آن ها در حوره آبرسانی نیز کارهای بزرگی می توان انجام داد.

وی تاکید کرد: آذربایجان شرقی، استانی صنعتی و معدن خیز است که می توان در حوزه آبرسانی هم از ظرفیت بزرگ آن ها استفاده کرد.

وی در مورد اقدامات انجام یافته در جلب مشارکت خیرین گفت: اقداماتی در این زمینه انجام یافته که می توان به ایجاد تشکل مجمع خیرین آبرسان کشور، تشکیل مجمع خیرین آبرسان در۱۲ شرکت استانی در کشور، انعقاد سه تفاهم نامه با بنیاد برکت در مورد تکمیل آبرسانی یکهزار روستا و مکاتبه با صنایع بزرگ کشور و نهادهای انقلابی و بنگاه های اقتصادی جهت مشارکت در امرخیر آبرسانی از محل مسئولیت های اجتماعی اشاره کرد.

نشست مجمع خیرین آبرسان آذربایجان شرقی با حضور معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کشور، مدیرعامل شرکت آبفا استان و اعضاء مجمع در محل شرکت آب و فاضلاب استان برگزار شد و مدیرعامل، اعضای هیئت مدیره و بازرسان این مجمع انتخاب شدند.

در این مجمع سعید امیر عابدینی به سمت رئیس و عضو اصلی هیئت مدیره، سید محمد حسین آل هاشم به سمت نائب رئیس و عضو اصلی هیئت مدیره، ناصر یاسایی به سمت مدیر عامل، علی مشایخی به سمت خزانه‌دار و عضو اصلی هیئت مدیره و محمدرضا سجاهر به سمت بازرس اصلی و محمد دستواره به سمت بازرس علی‌البدل برای مدت ۲ سال انتخاب و معرفی شدند.

منبع: ایرنا