به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به مصوبات هیئت دولت اظهار کرد: مطابق پیشنهاد وزیر صمت و با تصویب دولت، سازمان زمین‌شناسی به‌عنوان متولی ژئوپارک‌های کشور تعیین شد. ما پیش از این قواعد و مقررات فنی لازم برای حمایت و صیانت از این بخش‌ها و بهره‌برداری از آن را نداشتیم که با این مصوبه امیدواریم مشکلات در این زمینه رفع شود.
وی ادامه داد: مطابق پیشنهاد معاون زنان رئیس‌جمهوری، آیین‌نامه اجرایی هزینه‌کرد یک درصد از اعتبارات دستگاه‌های اجرایی در موضوعات مربوط به حوزه زنان با هدف توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و زنان و دختران در معرض آسیب و دیگر موارد به تصویب رسید.
سخنگوی دولت گفت: موافقت دولت با آیین‌نامه‌ای جهت حرکت به سمت هوشمندسازی تخصیص اعتبارات در مجموعه دستگاه‌های اجرایی را به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه داشتیم که شفافیت و نظارت موثر را در این زمینه افزایش می‌دهد.
وی یادآور شد: همچنین موافقت هیئت وزیران با لایحه‌ای برای اصلاح قانون بودجه ۱۴۰۲ بنا بر پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه و سایر دستگاه‌ها را داشتیم که ناظر بر مواردی است که قانون بودجه با ناترازی یا موانعی برای اجرا مواجه است و ضرورت اصلاح آن احساس می‌شود.
بهادری جهرمی اظهار کرد: لایحه دیگری در دولت تصویب شد که مربوط به امکان فعال کردن بیمه برای سرنشینان و بیمه شخص ثالث در زمینه شناورهای مسافری است. پیش از این ظرفیتی برای بیمه این شناورها مشابه بیمه‌هایی که برای خودروها داریم، وجود نداشت و دولت با ارسال این لایحه به مجلس موافقت کرد تا زیرساخت‌های حقوقی لازم در این زمینه ایجاد شود.
سخنگوی دولت گفت: دولت موافقت خود با اصلاح آیین‌نامه صدور مجوزهای رانندگی را هم اعلام کرد.

منبع: ایسنا