به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سیف اله حسن پور گفت: امروز چهارشنبه ۲۸ تیر ماه، براساس گزارشات مردمی مبنی بر شنیدن صدای شلیک در اراضی یکی روستا‌ها و اقدام به شکار یک توله خرس توسط شکارچیان فورا اکیپی از ستاد به منطقه اعزام می‌شود.

حسن پور گفت: پس از حدود ۴ ساعت تلاش و پیاده روی در منطقه، مامورین یک نفر از آن‌ها را دستگیر می‌کنند و یک نفر دیگر از آن‌ها موفق به فرار می‌شوند.

وی افزود: پس از دستگیری متهم، مامورین به جستجو در منطقه شنیده شدن صدای شلیک پرداختند که متاسفانه لاشه یک قلاده توله خرس قهوه‌ای حدودا” ۵ ساله با جنسیت نر که با شلیک گلوله از پای درآمده بود را کشف کردند.

رئیس محیط زیست کلیبر ضمن تشکر از همکاری خوب دستگاه قضا با این اداره در شهرستان کلیبر و انتقاد از برخی بی‌رحمی‌ها توسط متخلفین به حیات وحش افزود: با همکاری و هماهنگی دادستان محترم، ضمن تشکیل پرونده، متهم بمنظور اعمال قانون تحویل مراجع قضایی و انتطامی داده شد.

وی در پایان ضمن تشکر از یگان حفاظت محیط زیست و نیروی انتظامی شهرستان کلیبر افزود: از عموم شهروندان درخواست داریم در صورت مشاهده هرگونه حیوان وحشی در محیط زندگی خود مراتب را سریعا به این اداره اطلاع رسانی بکنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان