به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، با فرا رسیدن اتمام فرصت یک ماهه رئیس جمهور برای اعلام نتیجه بررسی دلایل کندی اینترنت که در جلسه قبلی شورا از سوی ابراهیم رئیسی مطرح شده بود، به نظر می‌رسد در جلسه امروز شورا به این موضوع نیز رسیدگی و گزارش کارگروه «رفع گلایه‌های مردمی از کندی اینترنت» ارائه شود.
رئیس جمهور در جلسه پیشین شورای عالی فضای مجازی با تاکید بر اقدامات خوب صورت گرفته برای توسعه شبکه ملی اطلاعات و سکوهای ایرانی و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی به برخی گلایه‌های مردمی در سفرهای استانی در رابطه با کندی اینترنت اشاره و کارگروهی متشکل از مرکز ملی فضای مجازی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را مأمور کرد تا موضوع را بررسی و حداکثر تا یک‌ماه آینده نتیجه بررسی و راهکارهای رفع دغدغه‌های مردم را ارائه کند.
به دنبال این دستور و با پیگیری‌های خبرنگار مهر امیر خوراکیان، سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی در ۱۴ تیرماه اعلام کرد که این کارگروه با محوریت مرکز ملی فضای مجازی تشکیل و فعالیتش شروع شده است. حالا که تنها چند روز به اتمام مهلت یک ماهه باقی مانده است، پیش بینی می‌شود نتیجه بررسی مرکز ملی فضای مجازی از کندی اینترنت در جلسه عصر امروز اعلام شود.
از زمان تشکیل دولت سیزدهم، جلسات شورای عالی فضای مجازی به طور مرتب تقریباً هر ماه یک بار برگزار می‌شود به این ترتیب آخرین جلسه شورای عالی فضای مجازی نیز حدود یک ماه پیش یعنی در ۶ تیرماه به ریاست حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی و با حضور سران قوای مقننه و قضائیه و سایر اعضای حقیقی و حقوقی تشکیل شد.

منبع: مهر