به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، مهرداد ستاره روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران بیان کرد: از مجموع تلفات حوادث رانندگی در این مدت ۲۵۶ نفر مرد و ۸۹ نفر زن بودند که هر کدام نسبت به مدت مشابه در سال گذشته به ترتیب هشت و ۱۰ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: بیشترین تلفات حوادث رانندگی در این مدت به ترتیب با ۲۰۸ فوتی در جاده های برون شهری، ۲۱ نفر در جاده های روستایی، ۵۶ نفر در مسیرهای درون شهری، چهار نفر در جاده های خارج از استان و ۶ نفر نامعلوم و سایر راه ها گزارش شده است.
ستاره اظهار کرد: ۹ نفر نیز خارج از حریم جاده (موارد غیرترافیکی) و ۹ نفر با فاصله بیش از ۳۰ روز از زمان تصادف جان خود را از دست داده اند.
وی تعداد مصدومان حوادث رانندگی مراجعه کننده به ادارات پزشکی قانونی آذربایجان شرقی در این مدت را ۶ هزار و ۹۵۵ نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد چهار هزار و ۹۱۳ نفر مرد و ۲ هزار و ۴۲ نفر زن بودند، این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته ۹ درصد افزایش داشته است.
مدیر کل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در تیر ماه سال جاری ۸۹ نفر بر اثر حوادث رانندگی در استان جان خود را از دست دادند، گفت: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد کاهش داشته که ۶۷ نفر از آنان مرد و ۲۲ نفر زن بوده است.
وی ادامه داد: یک هزار و ۹۰۵ نفر نیز در تیرماه بر اثر حوادث رانندگی مصدوم و به ادارات پزشکی قانونی مراجعه کردند که در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته ۱۷ درصد افزایش نشان می دهد.
در سال گذشته ۹۸۶ نفر بر اثر تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند که از این تعداد ۲۱۳ نفر زن و ۷۷۳ نفر مرد بود، ۱۷ هزار و ۸۹۱ نفر نیز مصدوم شدند که پنج هزار و ۲۹۸ نفر از آنان زن و ۱۲ هزار و ۵۹۳ نفر مرد هستند.

منبع: ایرنا