به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، ابراهیم احمدی اظهارداشت: در این رویداد نزدیک به هزار و ۲۰۰ دانشجوی دختر و پسر ورزشکار از دانشگاه‌های فنی‌ و‌ حرفه‌ای سراسر کشور در ۱۰ رشته ورزشی و در قالب دو المپیاد فرهنگی و ورزشی مجزا به رقابت می‌پردازند‌.

وی یادآور شد: این مسابقات از ۲۸ مرداد ماه لغایت ۱۱ شهریورماه سال‌جاری در شهر تبریز برگزار می‌شوند.

احمدی با بیان این‌که عملیات آماده‌سازی سالن‌ها و فراهم‌سازی تمهیدات از اسفند ماه سال گذشته و با مشخص شدن میزبانی دانشگاه فنی‌وحرفه‌تی استان آغاز گردیده است، افزود: به‌طور شبانه‌روزی همکاران در تلاش هستند تا میزبان شایسته‌ای برای این دوره از مسابقات باشند.

سرپرست دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای آذربایجان‌شرقی همچنین به تشریح جایگاه دانشگاه فنی و حرفه‌ای در نظام آموزشی کشور پرداخت و گفت: این دانشگاه را تغذیه کننده و پشتوانه اصلی صنعت و تولید است.

احمدی با بیان اینکه رسالت این دانشگاه مهارت آموزی و تربیت تکنسین در عرصه‌های فنی و صنعتی است، گفت: بیش از ۹۰ درصد از دانش آموختگان این دانشگاه صاحب شغل شده و وارد بازار کار می‌شوند.

وی با بیان اینکه هم اکنون حدود هشت هزار دانشجوی دختر و پسر در چهار گروه آموزشی علوم انسانی، عمران و معماری، مکانیک و برق و کامپیوتر و زیرمجموعه‌های آن‌ها در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند، افزود: از این تعداد سه هزار دانشجوی پسر و ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجوی دختر در این دانشگاه و بقیه در دانشکده شماره ۲ و سایر شهرستان‌ها تحصیل می‌کنند.

وی اظهار کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای جزو دانشگاه‌های تولید فناوری، مهارت آموزی و تربیت تکنسین‌های مورد نیاز در عرصه‌های مختلف بوده و در تامین نیروی انسانی مجرب و توانمند جامعه نقش بسزایی ایفا می‌کند.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی گفت: در زمان کنونی بیش از ۱۸۰ هزار دانشجو در ۳۱ دانشگاه و واحد استانی و ۱۸۴ دانشکده فنی و حرفه‌ای در سطح کشور مشغول تحصیل هستند.

احمدی، ادامه داد: با توجه به اینکه ۷۰ درصد از دروس تحصیلی این دانشگاه به صورت کارگاهی و ۳۰ درصد به صورت نظری برگزار می‌شود، دانشجویان دانش آموخته در این دانشگاه به علت کسب مهارت‌های فنی و عملی از توانمندی بالایی برخوردار شده و به راحتی وارد عرصه کار و فعالیت می‌شوند یا خودشان شرکت داری و تولید شغل می‌کنند.

مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور نیز در این نشست با بیان اینکه از فردا هجدهمین دوره المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر سراسر کشور به میزبانی این دانشگاه در تبریز آغاز می شود، گفت: بیست و هفتمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان پسر فنی و حرفه ای سراسر کشور نیز به میزبانی این دانشگاه در تبریز برگزار می شود و در این المپیادها، ۹۴۸ ورزشکار دختر و پسر شرکت کرده اند.

مهدی شریعتی، با اشاره به اینکه در مجموع یک هزار و ۷۱ دانشجو، مربی و سرپرست در این المپیادها شرکت دارند، افزود: این تعداد از بین پنج هزار و ۸۰۰ دانشجوی شرکت کننده در ۱۰ منطقه در مرحله مقدماتی این المپیادها در اردیبهشت امسال، به مرحله نهایی راه یافته اند.

وی با بیان اینکه المپیادهای فرهنگی ورزشی دانشجویان فنی و حرفه ای کشور بعد از هفت سال از سال ۹۵، امسال دوباره برگزار می شود، اظهار کرد: این المپیادها در ۲ رشته تیمی فوتبال و والیبال و هفت رشته انفرادی مدال آور ویژه دختران مانند دو و میدانی، بدمینتون، تیراندازی، شنا، تنیس روی میز، کاراته و تکواندو برگزار می شود.

مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور گفت: در هجدهمین المپیاد دانشجویان دختر، ورزشکاران از دانشگاه های فنی و حرفه ای ۱۹ استان کشور شرکت کرده اند و این دانشگاه تنها دانشگاه وزارت علوم است که المپیاد درون دانشگاهی برگزار می کند.

شریعتی، ادامه داد: امسال برای اولین بار، اولین المپیاد ورزش های ساحلی و دریایی و در بهمن ماه نیز المپیاد کارکنان دانشگاه فنی و حرفه ای در یکی از شهرهای جنوب کشور برگزار می شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما