به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمدجعفر عظمائی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با بهره برداری از این واحدهای صنعتی و تولیدی برای هشت هزار نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می شود.

وی با اشاره به اهمیت تحقق توسعه صنعتی متوازن در شهرستان‌ها افزود: از مجموع بهره برداری ها که در هفته دولت انجام می شود ۱۰۰ طرح ایجادی است که سرمایه گذاری این بخش نزدیک به ۲۲ هزار میلیارد ریال با اشتغالزایی یکهزار و ۲۰۰ نفر است.

عظمائی با بیان این که سرمایه گذاری ۶۰ درصد طرح‌های صنعتی جدید در شهرستان‌ها انجام شده است، گفت: از مجموع تعداد سرمایه گذاری های انجام شده ۹۰ طرح نیز توسعه ای است که افزایش ظرفیت و تنوع محصول را در بر دارد.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی ادامه داد: عمده گروه‌های کالایی طرح‌های توسعه‌ای شامل صنایع غذایی، لاستیک و پلاستیک، شیمیایی، فلزی و کانی غیرفلزی است.

عظمائی گفت: آذربایجان شرقی با دارابودن ۲ هزار و ۹۰۰ طرح ایجادی و توسعه ای در دست اجرا با پیشرفت فیزیکی بالا در داخل و خارج شهرک های صنعتی، رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: در صورت تامین مالی از سوی بانک ها برای خرید ماشین آلات و تجهیز خطوط تولید و همچنین تامین زیرساخت ها نظیر انرژی، امکان به بهره برداری رسیدن حداقل ۵۰۰ طرح صنعتی با پیش بینی اشتغال ۱۲ هزار نفر تا پایان سال فراهم است.

آذربایجان شرقی به عنوان یکی از قطب های صنعتی کشور بیش از چهار هزار واحد تولیدی و صنعتی دارد؛ هر چند بخش عمده واحدهای تولیدی و صنعتی استان کوچک مقیاس و متوسط هستند، اما بیش از ۹۵ درصد سرمایه گذاری های این خطه در حوزه تولید توسط بخش خصوصی انجام شده است که در یک اقتصاد رقابتی و به دور از رانت، مزیت بزرگی محسوب می شود.

منبع: ایرنا