به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، صمد حضرتی روز یکشنبه در گفت و گویی با اشاره به گزارش پلیس امنیت اقتصادی در خصوص کشف یک انبار شخصی سوخت قاچاق در تبریز، بیان کرد: پرونده قاچاق این مواد سوختی از نوع نفت‌گاز به میزان ۷۲ هزار لیتر، در شعبه ششم بدوی تعزیرات حکومتی این شهر مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی اظهار کرد: شعبه پس از دریافت دفاعیات متهم به دلیل ارایه نکردن مدارک لازم، اتهام قاچاق را محرز اعلام و متهم را علاوه بر ضبط کالا به پرداخت ۶ میلیارد و ۷۴۲ میلیون ریال جزای نقدی، معادل ۲ برابر ارزش کالا محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به گزارش پلیس انتظامی شهرستان چاراویماق در خصوص قاچاق کالا از نوع کفش و قطعات یدکی، گفت: این پرونده به ارزش یک میلیارد و ۶۴۲ میلیون ریال در وقت تعیین شده در شعبه تعزیرات حکومتی این شهرستان مورد رسیدگی قرار گرفت.

حضرتی ادامه داد: شعبه پس از دریافت دفاعیات متهم به دلیل ارایه نکردن مدارک لازم، اتهام قاچاق را محرز اعلام و متهم را علاوه بر ضبط کالا به پرداخت سه میلیارد و ۲۸۴ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

در نیمه نخست سال جاری به دنبال رسیدگی به یک هزار و ۹۲۰ پرونده در حوزه قاچاق کالا و ارز در آذربایجان شرقی، قاچاقچیان به پرداخت بیش از ۲ هزار و ۲۸۰ میلیارد و ۷۱۴ میلیون ریال جریمه محکوم شدند.

منبع: ایرنا