به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، رضا مراد صحرایی ظهر دوشنبه در نشستی صمیمی با جمعی از دانش آموزان برگزیده علمی، آموزشی، فرهنگی، هنری و ورزشی استان آذربایجان شرقی در شهر تبریز با بیان اینکه دانش آموزان توان یاب هم همواره مورد توجه آموزش و پرورش هستند، گفت: بنا داریم در زمینه گفتار درمانی دانش آموزان مدارس استثنایی، یک هزار نفر را استخدام کنیم.

وی ادامه داد: شاخصه عدالت آموزشی در رأس برنامه‌های ما قرار دارد و با امکانات و بودجه‌ای که داریم تلاش می‌کنیم این مهم حتی در مدارس روستایی همپای مدارس شهری محقق شود.

صحرایی درباره اقدامات مؤثر وزارت آموزش و پرورش در زمینه ورزش هم گفت: وظیفه ما است در حوزه ورزش هم فضا و هم امکانات لازم را در اختیار مدارس و دانش آموزان قرار دهیم چنانکه امسال ۲ هزار فضای ورزشی درون مدرسه‌ای ایجاد کردیم و تنها در آذربایجان شرقی ۱۵۰ طرح ورزشی داریم که در حال اجرا است.

وزیر آموزش و پرورش همچنین به موضوع کنکور امسال در مقایسه با سال‌های پیش هم اشاره کرد و گفت: امسال با تلاش‌های انجام شده موفق شدیم ۴۰ درصد نمرات امتحانات نهایی را در کنکور دخالت دهیم.

وی در خصوص توزیع شیر در مدارس هم گفت: توزیع شیر رایگان در مدارس چندین سال بود که اجرا نمی‌شد، اما امسال این اقدام را به عنوان هدیه مهر از رئیس جمهور دریافت کردیم و با وجود اینکه تاکنون تحقق نیافته است، اما به زودی محقق می‌شود و دانش آموزان سراسر کشور شیر رایگان دریافت خواهند کرد.

صحرایی خاطرنشان کرد: با این وجود با توجه به اینکه رویکرد امسال آموزش و پرورش معلم و دانش آموز محور بود، بیشتر آمار پذیرفته شدگان در آزمون سراسری از دانش آموزان مناطق محروم بود.

در این نشست دانش آموزان هر کدام با بیانی رسا و گیرا سخن گفتند و دغدغه‌های خود را در خصوص مدارس و معلمان و انتظاراتشان را از وزیر آموزش و پرورش برای بهبود وضعیت فضاهای آموزشی و کیفیت آموزش بیان کردند.

منبع: مهر