به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمد کلامی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی عصر امروز  در جلسه آغاز مرحله دوم جهاد آب رسانی در آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: هر جایی بسیج و فرهنگ بسیج وارد شده است کارها و پروژه ها به خوبی پیشرفته است.

وی افزود: در حوزه آب رسانی در آذربایجان شرقی، حوزه روستایی استانداری، بسیج سازندگی سپاه عاشورا و شرکت آب و فاضلاب استان عملکرد خوب و موفقی داشته اند.

کلامی با تاکید به اینکه حوزه آب یکی از اولویت های مهم در استان است گفت: حوزه آب و رفع تنش های آبی در استان از ابتدا یکی از اولویت های مهم استان و استاندار بوده است؛ چه در مورد تامین اعتبار و ساخت سد های استان و چه آب رسانی به روستاها که یکی از دغدغه های مهم استاندار از روز اول بوده و بر روی این مساله تاکید جدی دارند.

وی ابراز امیدواری کرد: برای شروع مرحله دوم جهاد آب رسانی در استان مانعی برای تامین مالی وجود ندارد و امیدواریم طبق برنامه ریزی های لازم پیش برود.

آذربایجان شرقی پیش رو در جهاد آبرسانی به روستاها

رئیس کارگروه آب قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) نیز گفت: امروز در آذربایجان شرقی قراردادی با اعتبار یک هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان منعقد می شود که استانداری، آبفا و بسیج سازندگی در این قرارداد نقش دارند.

محمد همت گفت: در کل کشور قرار بود اجرای پروژه برای کمتر از ۱۰ استان ابلاغ شود که یکی از فاکتورهای اساسی انتخاب آن پیشرفت کار بود که در این راستا همدلی و همسویی در آذربایجان شرقی برای پیشبرد کارها و حل مشکلات وجود داد.

وی افزود: هدف گذاری ما در اجرای پروژه ها رفع نیازهای اساسی مردم است و اجرای نمایشی و فانتزی وجود ندارد و این موضوع مهم در آذربایجان شرقی اتفاق افتاده است.

وی تاکید کرد: پیشرفت کار در کل کشور حدود ۴۴ درصد است که این عدد در آذریایجان شرقی ۸۷ درصد است.

نماینده مجری طرح‌های مجتمع‌های آب رسانی آب و فاضلاب کشور نیز گفت: یکی از پروژه های خوب کشور در حوزه آب رسانی در آذربایجان شرقی با اهداف عالی در حال انجام است.

محمدحسین محمدی گفت: میزان پیشرفت پروژه ها در کشور حدود ۴۴ درصد است که این میزان در آذربایجان شرقی با سرعت بیشتری در حال پیشرفت است.

وی تاکید کرد: مجموع تلاش های انجام یافته در راستای اجرای پروژه ها منجر به تولید آب پاک و باکیفیت برای مردم خواهد بود.

مسئول بسیج سازندگی سپاه عاشورا همچنین گفت: طبق برنامه ریزی انجام یافته تا امروز باید ۶۷ درصد پروژه ها انجام می‌یافت که با همکاری تنگاتنگ نیروهای جهادی با آب و فاضلاب استان این میزان پیشرفت به ۸۷ درصد رسیده است.

جواد ملک لو تاکید کرد: در اجرای پروژه ها در بین ۶ استان موفق کشور بودیم که توانستیم مرحله اول جهاد آب رسانی را جلو ببریم و مصمم هستیم مرحله دوم را نیز اجرایی نماییم.

منبع: فارس