به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، ارسلان شکری در گفت‌وگویی، وظایف و کارکردهای اداره کل راهداری را در زمینه‌های ایمنی و بهینه سازی، حمل‌ و نقل و انتقال مسافران برشمرد و گفت: اقدامات شاخصی چون روکش و لکه‌گیری ۳۰۰ کیلومتری در سطح استان، آسفالت ریزی ۲۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی در راستای ارتقای برخورداری ساکنان و اهالی روستاها و مناطق کم‌برخوردار، نصب حصار برف‌گیر به طول چهار کیلومتر در محور آزادراهی تبریز – زنجان و ایمن سازی نقاط پر حادثه در شهرستان‌های اهر، مراغه و کلیبر از جمله اقدامات در زمینه راهداری است.

وی از تسطیح و خط کشی۲۵۰۰ کیلومتر جاده‌های خاکی در استان خبر داد و افزود: با توجه به شرایط آب‌وهوایی غالب استان در فصل تابستان، یک الی سه بار جاده‌های خاکی تسطیح و خط کشی می‌شوند.

وی تصریح کرد: بالغ بر ۴۰۰ دستگاه از ماشین آلات راهداری در اکیپ‌های امانی و با همکاری و هم‌افزایی بخش خصوصی تجهیز شده‌اند و تابلوهای راهداری نیز در این کارگاه‌ها تولید می‌شوند.

شکری در بحث حمل و نقل به اهمیت دو مرز جلفا و نوردوز تاکید کرد و ادامه داد: مرزهای جلفا و نوردوز، دروازه‌های ورود به اوراسیا هستند و اهمیت ترانزیتی بسزایی دارند. در این راستا نیز نزدیک به ۱۱ هکتار در جلفا و هشت هکتار در نوردوز توسعه زمین انجام خواهد گرفت.

وی به برگزیده شدن اداره کل راهداری استان در جشنواره رجایی اشاره کرد و افزود: اداره کل راهداری با توجه به شاخص‌هایی چون مدیریت راه‌ها، زیرسازی، خط کشی، جابجایی مسافران، توسعه دوربین‌های نظارتی و هوشمند ثبت تخلفات، مرکز مدیریت راه، توسعه سامانه ١۴١ و اطلاع رسانی به موقع شبکه‌های فنی راه‌ها که تمام حوادث جاده‌ها در آنجا ثبت و ضبط می‌شود، همواره در چند سال گذشته حائز رتبه برتر در جشنواره رجایی شده است.

منبع: ایسنا