به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، احمد رادمهر رئیس اداره نگهداری حریم راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در هشت ماهه امسال در راستای صیانت از حریم راه‌های استان، به ۱۶۲ فقره ساخت و ساز غیرمجاز که صاحبان آنها اقدام به احداث مستحدثات در حریم راه‌های استان کرده بودند اخطاریه صادر و نسبت به آزادسازی حریم راه‌ها اقدام شده است.

رئیس اداره نگهداری حریم راه‌های استان گفت: با توجه نقش حفظ و نگهداری حریم راه‌ها در افزایش ایمنی حمل و نقل و تردد کاربران جاده‌ای و توسعه آتی جاده‌ها، صیانت از حریم راه‌ها یکی از وظایف اصلی و اولویت‌های مهم  اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان است.

وی با تاکید بر اینکه حفاظت از حریم راه‌ها بی‌وقفه در جریان است، تصریح کرد: تا پایان آبان، ۳۸۲ مورد اخطار آزادسازی حریم به خاطیان ابلاغ شده است.

رئیس اداره حریم اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی، یادآور شد: کاربران اطراف جاده‌ها قبل از هرگونه اقدام به ساخت و ساز نسبت به اخذ مجوزهای لازم اقدام کنند و کارشناسان این اداره با آمادگی کامل در خدمت هموطنان عزیز هستند.

در راستای مجوزهای صادره در ۸ ماهه امسال ۲۴ مورد جلسه کمیسیون بررسی مجوز راه دسترسی، مستحدثات و تاسیسات زیربنایی زیر نظر معاونت راهداری اداره‌کل متبوعه برگزار شده که  منجر به صدور ۱۳۷ مورد مجوز تاسیسات زیربنایی، ۴۶ مورد مجوز راه دسترسی و ۲۵ مورد مجوز مستحدثات شده است.