به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حیدر فتح‌زاده امروز در حاشیه جلسه بررسی نظام‌نامه چرخه مدیریت بهره‌وری در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به موضوع مهم و بغرنج آب در کشور و استان اظهار داشت: ۸۰ درصد میزان آب مصرفی استان مربوط به بخش کشاورزی و صنعت و تنها ۲۰ درصد مربوط به مصرف خانگی است.

وی، تعداد انشعابات آب در استان را بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار فقره اعلام و اضافه کرد: حدود ۳۰ درصد آب در لوله‌ها پرت می‌شود.

فتح زاده، پنج موضوع اولویت‌دار بهره‌وری را حوزه‌های آب و انرژی، حمل و نقل، صنعت و معدن، کشاورزی و اقتصاد عنوان کرد و متذکر شد: حوزه حمل و نقل به عنوان پیشران اول ارتقا بهره‌وری در استان آذربایجان‌شرقی تعیین شده است.

این مسؤول بر ضرورت توجه اساسی به نوسازی ناوگان حمل و نقل و تکمیل شبکه راه‌های مواسلاتی داخلی و مسیرهای ترانزیتی مرتبط با کریدورهای بین‌المللی تاکید کرد.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی اذعان داشت: حدود ۳.۵ درصد از رشد اقتصادی ۸.۲ درصدی مد نظر استان باید از محل ارتقا بهره‌وری حاصل شود.

وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس با همکاری دستگاه‌های اجرایی در تلاش هستیم مسائل اولویت‌دار پنج حوزه اعلامی را احصا کرده و در نهایت با انتخاب چند مسأله اساسی استان و تصویب در کمیته بهره‌وری نسبت به ریشه‌یابی مسائل و سیاستگذاری‌های مداخله گرایانه در راستای ارتقا بهره‌وری اقدام و این مسائل وارد سایر فرایندهای چرخه مدیریت بهره‌وری شود.

منبع: فارس