به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، بابک محبوب علیلو در نشست بررسی، ساماندهی و تعیین تکلیف خودروها و کالاهای رسوبی استان با اشاره به لزوم ساماندهی و تعیین تکلیف سریع و فوری خودروهای توقیفی اظهار کرد: جلوگیری از رسوب کالاها و تخلیه انبارها از اولویت‌های دستگاه قضایی به شمار می‌آید که در این راستا نظارت بر وضعیت انبارها و تعیین تکلیف آن‌ها در دستور کار این دادستانی قرار گرفته است.

وی با تاکید بر دستور العمل ابلاغی از سوی رئیس قوه قضاییه گفت: در این دستورالعمل تکالیف متولیان و مسئولان امر به خوبی تعیین شده که باید براساس مفاد آن و با جدیت و مسئولیت‌پذیری به این مسئولیت‌ها عمل کرد.

وی با بیان اینکه نسبت به کالاها و خودروهای توقیفی باید با رعایت جوانب قانونی اقدام کر، گفت: در رابطه با کالاها و خودروهای توقیفی که از گذشته در انبارها موجود هستند باید با سرعت و دقت بالا در چارچوب مقررات عمل کرد.

علیلو در ادامه جلسه و با تاکید بر اینکه تمام کالاهای توقیفی و مشخصات صاحبان آن‌ها باید بصورت مستدل و مستند ثبت و پارکینگ‌ها و انبارها به دوربین مدار بسته مجهز شود، در رابطه با تعیین تکلیف خودروهای توقیفی جرایم مرتبط با مواد مخدر نیز تصریح کرد: در بازه‌های مشخص شده و به نحو مستمر عوامل شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان باید از پارکینگ‌ها در سطح استان بازرسی به عمل آورده و احیانا اگر خودروهایی در پارکینگ‌های شهرستان‌ها یا بخش‌ها نگهداری می‌شوند به پارکینگ شورای هماهنگی مبارزه با موارد مخدر استان انتقال یابد.

در پایان این جلسه و پس از استماع مسائل و مشکلات مطرح شده در این حوزه تصمیمات مقتضی در راستای رفع آن‌ها در ۱۸ بند اتخاذ و برای اجرا به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ شد.

منبع: ایسنا