به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، کمالی گفت: در ۹ ماه گذشته شاخص‌های مهمی نظیر نصب انشعابات گاز و اشتراک پذیری روستایی حدود ۹۰ درصد در آذربایجان شرقی تحقق یافتند.

وی با اشاره به شعار محرومیت زدایی و توسعه عادلانه رفاه در جامعه اظهار کرد: امسال بیشترین تحقق اهداف در بخش روستایی و در دورترین مناطق سخت گذر استان تحقق یافته است به طوری که در بخش روستایی بیش از ۱۰ هزار و ۶۰۸ مشترک جذب و به مدار مصرف گاز در کشور متصل شدند.

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه هم اکنون ۹۴ طرح گازرسانی در روستا‌های استان در دست اجرا و یا طراحی است گفت: این طرح در ۶۹ روستای استان با شتاب مطلوبی در حال اجرا است و ۲۵ روستای دیگر نیز در مرحله طراحی پروژه گازرسانی قرار دارند.

کمالی با اشاره به بهره مندی روستا‌های استان از گاز طبیعی اظهار کرد: طی امسال ۲۸ روستای استان به مدار مصرف گاز طبیعی متصل شده است و شمار روستا‌های گازدار در استان به ۲هزار و ۴۹۱ مورد افزایش یافته است.

وی شمار بهره مندی خانوار روستایی از گاز را نشانی از اهتمام دولت در عدالت محوری دانست و اضافه کرد: اکنون با در پیش گرفتن سیاست‌های اجرایی دولت در محرومیت زدایی شاهد بهره مندی ۳۲۳ هزار و ۷۲۶ خانوار روستایی در قالب ۹۸.۹۷ درصد خانوار روستایی از گاز هستیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی تاکید کرد: این شرکت تمام تلاش خود را در راستای اجرای تعهدات گازرسانی و تامین جریان گاز تمامی روستا‌های بالای ۲۰ خانوار معطوف ساخته است و پیش بینی می‌شود با روند اجرای پروژه‌های موجود به این مهم دست یابیم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما