به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، ابوالفضل غنی‌زاده عصر دوشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان اهر گفت: آنچه در انتخابات پیش رو اهمیت دارد، حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های اخذ رأی است و از رؤسای ادارات نیز انتظار داریم به دور از حمایت از کاندیدای خاصی مردم را برای حضور در انتخابات تشویق نمایند.

وی افزود: مشارکت حداکثری مردم، رقابت، سلامت و امنیت در انتخابات که از تأکیدات مهم مقام معظم رهبری می‌باشد، از اولویت‌های مهم برگزار کنندگان انتخابات در شهرستان اهر خواهد بود.

وی افزود: با توجه به اینکه فعالیت‌های انتخاباتی و تبلیغاتی توسط هیئت‌های اجرایی و نظارت، امنیتی و دادگستری رصد می‌شود، از رؤسای ادارات انتظار داریم از کاندیدایی حمایت نکنند و امکانات ادارات را در اختیار آنها قرار ندهند و قانون انتخابات را رعایت کنند تا مشکلی پیش نیاید و پرونده‌ای به عنوان جرایم انتخاباتی تشکیل نشود.

فرماندار شهرستان اهر گفت: در راستای حضور پرشکوه مردم و به خصوص رأی اولی‌ها در انتخابات، همایش رأی اولی‌ها در مدارس شهرستان اهر برگزار می‌شود.

غنی زاده گفت: با توجه به اینکه مردم شهرستان اهر در انتخابات گذشته با درصدهای بالایی شرکت کرده‌اند، امیدواریم در انتخابات ۱۱ اسفند نیز شاهد حضور بیشتر شهروندان اهری باشیم.

در این جلسه امام جمعه شهرستان اهر نیز گفت: یکی از راههای حفظ نظام که از واجب ترین واجبات است، حضور مردم در صحنه‌های مختلف و به خصوص انتخابات است.

حجت‌الاسلام و المسلمین جواد حاجی زاده با بیان اینکه انتخابات پشتیبان نظام اسلامی است گفت: مردم با حضور حداکثر در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری و انتخاب نمایندگان قوی، کاردان، پاکدست و توانمند دشمنان نظام اسلامی را مأیوس نمایند.

وی افزود: مردم شهرستان اهر نیز تاکنون در عرصه‌های مختلف و به خصوص انتخابات حضور گسترده‌ای داشته‌اند که امیدواریم با حضور در انتخابات اسفند ماه نیز حماسه دیگری را خلق نمایند.

رئیس دادگستری شهرستان اهر نیز در این جلسه از تشکیل شعبه ویژه ای برای رسیدگی به جرایم انتخاباتی در دادگستری خبر داد.

عبدالله حمیدیان گفت: در جهت رسیدگی به تخلفات و جرایم انتخاباتی بر حسب دستور ریاست محترم قوه قضائیه این شعبه تشکیل شده است و بدون هیچ‌گونه اغماضی با متخلفان انتخاباتی در شهرستان اهر برخورد قانونی خواهد شد.

در این جلسه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اهر نیز خواستار همکاری عوامل اجرایی انتخابات، نیروهای امنیتی و ضابطین قضائی برای برگزاری یک انتخابات پرشکوه و جلوگیری از هرگونه تخلفات انتخاباتی در شهرستان اهر شد.

علی فاضلی گفت: از کاندیداها و هواداران آنها انتظار داریم همدیگر را تخریب نکنند و اهداف و برنامه‌های خود را اعلام نمایند و از دادن وعده‌هایی که از عهده آن بر نمی آیند و از وظایف نمایندگی نیست خودداری کنند.