به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی با بیان اینکه در استان ۵۳۳۳ نفر متقاضی واجد شرایط برای دریافت زمین داریم، گفت: فقط برای ۱۱۵۰ نفر در استان، زمین واگذار شده است.

سید احمد موسوی در جلسه شورای مسکن شهرستان بستان آباد با اشاره به اینکه در آذربایجان شرقی، مشکل زمین وجود دارد، افزود: با برنامه ریزی‌های بین بخشی و دستگاه‌های مربوطه، تلاش می کنیم تا عید به ۱۰۰۰ نفر دیگر هم، زمین واگذار کنیم.

وی، واجدین شرایط اخذ زمین درطرح نهضت ملی مسکن را ۴۹ هزار نفر عنوان، و اظهار کرد: از این تعداد برای ۲۵ هزار نفر، تخصیص پروژه انجام شده است.

فرماندار شهرستان بستان آباد نیز در این جلسه با اشاره به اینکه ۳۰۵ نفر واجد شرایط برای طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت در این شهرستان داشتیم، گفت: برای ۷۲ نفر، پروژه تحویل شده است و تا آخر سال برای همه متقاضیان، زمین واگذار خواهد شد.

توری، در این جلسه از روند کاری کند بین دستگاه‌های مربوطه در امر واگذاری‌ها و استعلامات سخن گفت و افزود: مشکلی برای تامین زمین برای مسکن متقاضیان در این شهرستان نداریم.

وی، همچنین با اشاره به اینکه سرریز جمعیتی کلان شهر تبریز در سال‌های اخیر به سمت شهرستان بستان آباد بوده است، تصریح کرد: مشکل زمین برای احداث شهرک‌های مسکونی برای متقاضیان و سریز شهر‌های بزرگ را در این شهرستان نداریم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما