به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، علیرضا بایرام زاده مجموع بازدید کنندگان از موزه‌های آذربایجان شرقی از ابتدای امسال تاکنون را ۱۲۸ هزار و ۲۲۳ نفر اعلام و اضافه کرد: این تعداد بسیار فراتر از پیش بینی‌های ستاد خدمات سفر نوروزی استان است، چون با توجه به شرایط آب و هوایی استان و همزمانی نوروز با ماه مبارک رمضان کاهش تعداد گردشگران و استقبال از موزه‌ها محتمل بود.

وی موزه کلیسای سنت استپانوس در جلفا، موزه آذربایجان و موزه قاجار در تبریز را دارای بیشترین تعداد بازدیدکننده در تعطیلات نوروزی تاکنون معرفی و اظهار کرد: در این مدت کلیسای سنت استپانوس با ۲۳ هزار و ۶۲۹ قطعه بلیت فروشی در صدر موزه‌های پربازدید آذربایجان شرقی قرار گرفته است.

بایرام زاده افزود: در این مدت تعداد ۱۲ هزار و ۵۷۱ نفر از موزه آذربایجان و ۹ هزار و ۵۱۰ نفر از موزه قاجار در تبریز بازدید کرده اند.

وی توجه عمیق به موزه‌ها و بازدید از این مراکز هویتی را جزو فرهنگ عمومی مردم تبریز و آذربایجان شرقی عنوان کرد و ادامه داد: با فرهنگ سازی و کمک رسانه‌های گروهی در سال‌های اخیر بازدید از موزه‌های مختلف در استان تبدیل به فرهنگ عمومی شده است و این موضوع اتفاق بسیار مهم فرهنگی در سطح کشور به شمار می‌رود.

منبع: مهر