به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، اورجعلی علیزاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران بیان کرد: در ۱۹ روز از اجرای طرح نوروزی از ۲۴ اسفند سال گذشته تا ۱۳ فروردین امسال، یک میلیون و ۲۴۰ هزار دستگاه از استان به مقصد سایر استان‌های کشور خارج شده اند.

وی اظهار کرد: آمار تردد ورودی استان در این مدت یک میلیون و ۳۵۰ هزار دستگاه است که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته سه درصد افزایش نشان می‌دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در اجرای طرح نوروزی امسال، ۲۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تردد خودرو در جاده‌های استان ثبت شده که این تعداد معادل چهار درصد از ترددهای کل کشور (۴۸۹ میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه) است.

علیزاده، با بیان اینکه این تعداد تردد توسط ۹۸ دستگاه تردد شمار آنلاین در جاده‌های مختلف استان ثبت شده است، ادامه داد: آمار تردد در جاده‌های استان در طرح نوروزی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل یک درصد کاهش یافته است.

وی یادآور شد: پرترددترین جاده‌های استان در این ایام مربوط به مسیرهای رفت و برگشت کنارگذر جنوبی شهید کسایی (تبریز- باسمنج)، تبریز- ایلخچی، صوفیان – تبریز، آزادراه تبریز- زنجان و ایلخچی- آذرشهر است که ۳۰ درصد ترددها را به خود اختصاص داده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در این ایام بیشترین ورودی‌ها به استان از مسیرهای میاندوآب- ملکان، آزادراه تبریز- زنجان، نیر- سراب و جزیره اسلامی- تبریز است.

علیزاده، افزود: در این ۱۹ روز، ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری اعم از اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه ۲۴۲ هزار و ۷۰۰ مسافر را در داخل و خارج استان جابجا کرده است.

وی یادآور شد: در این مدت ۲۸ هزار و ۳۶۳ مسافر از پایانه‌های مرزی جلفا و نوردوز تردد کردند.

منبع: مهر