به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمدجعفر عظمایی روز چهارشنبه با اعلام این خبر، گفت: شرکت مس سونگون ورزقان علاوه بر سرمایه‌گذاری کلان در بخش تولید و توسعه معدن، در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی اقدامات بنیادی و زیرساختی در سطح استان و در راستای شتاب بخشی به توسعه آن انجام داده است.

وی افزود: مرمت و احیای بناها و یادگارهای فرهنگی، تامین هزینه مطالعه، حفاظت و مرمت کتیبه تاریخی اورارتویی سیقین دل (به عنوان یکی از مهم‌ترین آثار تاریخی ورزقان) نیز از جمله فعالیت‌های مهم مس سونگون در حیطه مسئولیت‌های اجتماعی است.

وی هم‌چنین از کسب عنوان «کنشگر مطرح میراث فرهنگی» در مراسم بزرگداشت روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی توسط خود خبر داد و گفت: این آیین در محل وزارتخانه میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی و با حضور دکتر ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی و جمعی از پیشکسوتان مرمت ‌گری برگزار شد و از تعداد ۱۳ استادکار، کنشگر، خیر و بهره ‌بردار میراث فرهنگی موفق دیگر کشور نیز تجلیل به عمل به آمد.

مجتمع مس سونگون بزرگ‌ترین مجموعه معدنی شمال غرب کشور است در فاصله ۱۰۰ کیلومتری شمال شرق تبریز و ۲۵ کیلومتری شهر ورزقان و در همسایگی جمهوری های آذربایجان و ارمنستان قرار دارد که با یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تن ذخیره شناسایی شده، بزرگ‌ترین معدن مس کشور است.

منبع: ایرنا