به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سردار وحید مجید گفت: از ابتدای امسال، پلیس فتا ضمن هدایت و نظارت عملیاتی تمامی رده‌های پلیس سایبری (رایانه ای) در سراسر کشور در زمینه ارتقاء امنیت آزمون‌های کنکور سراسر نوبت اول اردیبهشت ۱۴۰۳ اقدام کرده است.

­این مقام ارشد سایبری با اشاره به شناسایی ۳۰۰ تارنمای مجرمانه در فضای مجازی افزود: ماموران پلیس فتا درباره ۸۰ صفحه، کانال و اکانت مجرمانه اقدام عملیاتی انجام دادند و ۲۰ نفر از مدیران و گردانندگان اصلی این صفحات را که مدعی فروش و واگذاری سوالات کنکور سراسری بودند، دستگیر و به مراجع قضایی معرفی کردند.

­رئیس پلیس فتا با بیان اینکه دریافت رمز ارز و مسکوکات طلا و سکه یکی از روش‌های دریافت وجوهات از سوی مجرمان بوده است، گفت: از متهمان رمزارز‌هایی به ارزش بیش از ۶ میلیارد تومان و تعداد ۵۰ قطعه انواع سکه و طلا کشف و ضبط شد.

­سردار مجید با اشاره به اینکه اقدامات لازم برای شناسایی سایر مرتکبان و مجرمان در حال اجراست، افزود: تاکنون هیچگونه نمونه سوال از متهمان و مجرمان مرتبط با کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ کشف نشده است و یکی از شگرد‌های این افراد واگذاری نمونه سوالات ادوار گذشته بود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما