به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، علی‌اصغر صفری روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر تعداد ۹۳۱ واحد مسکونی طرح جهش تولید مسکن در شهر اهر با پیشرفت فیزیکی ۱۵ الی ۷۰ درصد در حال اجرا است که به محض اتمام کار به متقاضیان واگذار خواهد شد.

وی در ادامه مشکل اصلی در ساخت مسکن شهری را تأمین زمین مناسب در عنوان کرد و گفت: برای تامین زمین طرح جهش تولید مسکن تعداد ۴ قطعه تفکیکی در کمیسیون‌های مربوطه تغییر کاربری داده و آماده واگذاری به کارگزار واجد شرایط ( پیمانکار) از طرح سامانه ستاد ایران است که تا چند ماه آتی شاهد کلنگ زنی و شروع عملیات اجرایی آن شهرستان اهر خواهیم بود.

وی همچنین افزود: در اجرای طرح جهش تولید مسکن شهرستان اهر تعداد ۲ قطعه دیگر در حال طرح در کمیسیون‌های مربوطه جهت تغییر کاربری است که در صورت موافقت آن‌ها قطعات فوق نیز به طرح جهش تولید مسکن اختصاص می‌یابد.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اهر در خصوص ثبت‌نام زمین طرح جوانی جمعیت در اهر نیز گفت: در این طرح حدود ۱۰۰۰ نفر از خانواده‌های بالای سه فرزند ثبت‌نام کرده‌اند و ۱۰۷ نفر به قید قرعه انتخاب شده‌اند که به زودی با تعیین زمین مناسب به متقاضیان واجدالشرایط زمین و مسکن واگذار می‌شود.

وی در ادامه با انتقاد از عدم پرداخت به موقع تسهیلات و اعتبارات لازم برای اجرای طرح های اداره راه و شهرسازی تشریح کرد: مهم‌ترین عامل عقب ماندگی و رکود در اجرای طرح‌های مسکن و راهسازی این اداره عدم پرداخت به موقع تسهیلات بانکی و اختصاص اعتبارات لازم به این طرح‌ها است که نیازمند توجه ویژه مسئولان استانی و شهرستانی به این امر است.

وی در خصوص قرارداد اجاره واحدهای مسکونی شهری بین مالک و مستأجر نیز افزود: طبق جلسه‌ای که با دادستان عمومی و انقلاب اهر و مسئولان ذی‌ربط داشتیم، اعلام شد کلیه قراردادهای اجاره واحدهای مسکونی شهری امسال نیز طبق قانون مصوب شورای عالی مسکن و با استناد به ماده ۲ قانون جهش تولید مسکن سال گذشته در شهرستان ها با افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی محاسبه شود.

منبع: ایسنا