به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، میثم گنجه‌ای گفت :با افزایش فعالیت بیمارستان باقر العلوم اهر اعزام بیماران از این شهرستان به مراکز درمانی و بیمارستانی شهر تبریز کاهش پیدا کرده است. و در سال ۱۴۰۲ کاهش ۴۰ درصدی میزان اعزام‌های شهرستان اهر به مرکز استان رقم خورد این موضوع علاوه بر تسریع در رسیدگی به بیمار، کاهش خطرات جاده‌ای را برای شهروندان به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: وجود پزشک متخصص، تجهیزات پزشکی بروز، امکانات، لوازم درمانی و پشتیبانی مناسب عوامل موثر در زمینه کاهش بیماران اعزامی می‌باشد.وکاهش ۴۰ درصدی اعزام بیماران به مرکز استان یکی از افتخارات نظام سلامت در حوزه شهرستان اهر  است.

گنجه‌ای در ادامه خاطر نشان کرد :با مساعدت دانشگاه علوم پزشکی تبریز پزشکان متخصص داخلی، اطفال، طب اورژانس، گوش حلق وبینی ،عفونی، بیهوشی،ارتوپدی،قلب،جراح مغزواعصاب، رادیولوژی، جراحی زنان و زایمان، جراحی عمومی و کادر پرستاری، اتاق عمل و بیهوشی در بیمارستان باقرالعلوم  مستقر شده اند و امکان انجام اعمال جراحی های عمومی در این بیمارستان فراهم شده است.

وی در عین حال دستیابی به سلامت مردم را در گرو تقویت همزمان خدمات پیشگیرانه و درمانی برشمرد و گفت: علاوه بر مشارکت مردمی، توسعه و تقویت هماهنگی های بین بخشی و درون بخشی برای توسعه شاخص های سلامت ضرورت دارد‌.