به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، آیت الله جواد حاجی زاده در جلسه شورای زکات شهرستان اهر بر ضرورت ترویج و فرهنگ سازی زکات در بین قشر جوان و دانش آموزان تاکید کرد و گفت: در صورتی که جوانان و دانش آموزان از دوران کودکی با اهمیت پرداخت زکات، خمس و امر به معروف و نهی از منکر آشنا شوند، دیگر نیاز به فرهنگ سازی نیست.

وی با اعلام اینکه شهرستان اهر در تشکیل شورای زکات روستایی به خوبی عمل کرده و در اکثر روستاها تشکیل شده است، افزود: سیاست شورای زکات روستایی در حال حاضر که در کشور گسترش یافته، ابداع کننده آن شهرستان اهر بوده است.

امام جمعه اهر با تأکید بر اینکه اگر در جامعه زکات واجب به درستی پرداخت شود، بسیاری از نیازهای نیازمندان و مستضعفان تأمین می شود، گفت: بارندگی های سال جاری موجب شده تا برداشت محصولات کشاورزی از جمله گندم و علوفه برای دام افزون تر شود که بر این اساس کمیته امداد و جهاد کشاورزی می توانند نسبت به گذشته بیشتر بهره مند شده و فرهنگ زکات را ترویج کنند.

آیت الله حاجی زاده در ادامه با بیان اینکه بخش عمده ای از روستائیان بی سواد و کم سواد هستند، تاکید کرد: تبلیغات حضوری و محیطی در روستاها جهت ترویج فرهنگ زکات ضروری است.

وی گفت: هر اندازه ای که زکات جمع آوری شود، در این شرایط اقتصادی که فشار بسیاری بر زندگی جاری مردم وارد است می تواند حداقل در سفره نیازمندان و مستضعفان تأثیرگذار باشد.

وی همچنین در پایان تصریح کرد: دامداران می‌توانند در کنار لبنیاتی که به‌عنوان زکات مستحبی می‌دهند از دام‌های خود نیز در قالب زکات برای کمک به نیازمندان اختصاص دهند.