به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، زاهد محمودی در جلسه مشترک کمیته آرد و نان و ستاد تنظیم بازار شهرستان اهر با تأکید بر لزوم برخورد با متخلفان اعم از کم فروشی و گران فروشی اظهار داشت: برخورد با سودجویان و محتکران در این شرایط اقتصادی جز اصلی ترین مطالبات مردم و شهروندان است و دولت نیز در راستای مقابله با آن عزم جدی دارد.

وی افزود: دستگاه های ذیربط بایستی با گران فروشان و احتکارکنندگان در شهرستان اهر به صورت ویژه و فوری برخورد کنند و مردم را از اقدامات صورت گرفته مطلع سازند.

فرماندار اهر در ادامه به معرفی واحدهای نانوایی به مراجع ذی‌ صلاح که کم‌ فروشی و گران‌ فروشی کرده اند اشاره کرد و گفت: همان‌ طور که معتقدیم، قیمت کالاها در بازار افزایش‌ یافته و به‌ تبع آن قیمت نان نیز باید همراه باشد ولی تاکنون افزایش قیمت را از مراجع تصمیم‌ گیری دریافت نکرده‌ ایم.

محمودی ادامه داد: کم‌ فروشی خودسرانه به علت عدم افزایش قیمت نان به‌ هیچ‌ عنوان قابل قبول نیست لذا قیمت‌ ها مشخص و تخطی از آن باعث نارضایتی مردم می‌ شود.

وی با بیان اینکه مراجع ذی‌ ربط باید با نانوایانی که گران‌ فروشی می‌ کنند برخورد جدی کنند، گفت: در شرایط کنونی که مردم مشکلات بسیاری را تحمل می‌ کنند، افزایش خودسرانه قیمت نان و کم‌ فروشی در التهاب بازار تأثیر می‌ گذارد.

رئیس ستاد تنظیم بازار شهرستان اهر همچنین با تأکید بر اینکه در طول شش‌ ماهه نخست سال‌ جاری ۲۷ پرونده در خصوص تخلفات نانوایان تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی معرفی‌ شده‌ اند، تصریح کرد: گشت‌ های نظارتی با واحدهای نانوایی که کم‌ فروشی و گران‌ فروشی می‌ کنند، شناسایی و برخورد کنند.

زاهد محمودی در پایان سخنان خود گفت: هرگونه صدور مجوز راه‌ اندازی نانوایی جدید در شهرستان اهر به استناد دستورالعمل های وزارت متبوعه ممنوع است.