به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، بابک محبوب علیلو روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه دادستانی استان و شهرستان تبریز با برهم زنندگان نظم و امنیت جامعه با جدیت برخورد می کند، خاطرنشان کرد: با کسانی که نظم و امنیت آحاد جامعه را خدشه دار کرده و موجب سلب آسایش مردم می شوند بر اساس قانون برخورد قاطع می شود.

وی با اشاره به فعالیت اراذل و اوباش در فضای مجازی و سلب آسایش و امنیت عمومی جامعه، افزود: در این خصوص دستورات قضایی لازم به منظور پایش و رصد تحرکات اراذل و اوباش در فضای مجازی به صورت مستمر خطاب به دستگاه های ذیربط صادر شده و طی ۶ ماهه نخست سال جاری در مجموع ۵۷ مورد از صفحات مربوط به این افراد مسدود و محتوای آنها حذف شده است.

محبوب علیلو اظهار داشت: صیانت و حراست از نظم و امنیت عمومیبه عنوان یکی از رسالت های قوه قضاییه همواره از اولویت های محوری و اهداف اصلی دادستانی ها است و در این راستای شعب ویژه رسیدگی به جرایم خشن به منظور تسریع و دقت در رسیدگی تعیین شده است.

وی ادامه داد: در خصوص رصد و پایش اطلاعاتی اراذل و اوباش و مرتکبین جرایم خشن در فضای مجازی و حقیقی، دستورات مقتضی به پلیس های تخصصی فتا و اطلاعات و امنیت عمومی در راستای کنترل تحرکات آنان و پیشگیری از بروز ارتکاب جرایم احتمالی صادر شده است.

محبوب علیلو اضافه کرد: به منظور برخورد و شناسایی اخلال گران آسایش و امنیت عمومی قرارگاه تاکتیکی مقابله با اراذل و اوباش از  مرداد ماه سال جاری در فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی با هماهنگی و حمایت قضایی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان راه اندازی شده است.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان تبریز گفت: در راستای دستگیری اراذل و اوباش شناسنامه دار و همچنین اراذل و اوباش نوظهور اقدامات مستمر انجام می شود.