به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، جعفر پاشایی در حاشیه رزمایش طرح کمک های مومنانه استان در مصلی اعظم امام خمینی(ره) از جمع آوری و توزیع ۹ میلیاردی آموزش و پرورش برای دانش آموزان بی بضاعت در طرح کمک های مومنانه خبر داد و گفت: در رزمایش کمک مومنانه استانی ۵ هزار بسته توسط حوزه بسیج دانش آموزی و حوزه بسیج فرهنگیان سپاه عاشورا با هماهنگی آموزش و پرورش آماده شده است.

وی گفت: در استان آذربایجان شرقی دستگاه تعلیم و تربیت از حوزه هایی بود که در این راه قدم های مثبتی برداشته و واقعیت این است که بخشی که آسیب پذیر است حوزه دانش آموزی است و در راستای فرمایش مقام معظم رهبری ۹۰ میلیارد ریال در ۳۹ ناحیه و منطقه کمک های مومنانه برای دانش آموزان بی بضاعت جمع آوری و توزیع شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: این کمک ها هم بخش معیشتی و هم بخش کمک به حوزه تحصیل دانش اموزان ارتباط دارد که در حوزه تحصیلی ۳ هزار بسته در قالب تبلت، گوشی، تلویزیون، هماهنگ شده توزیع شده است.

پاشایی ادامه داد: برنامه این است که در استان ما هیچ دانش آموزی در حوزه تعلیم و تربیت از تحصیل کنار نماند و در ابعاد مختلف روستای و شهری پوشش تحصیلی داشته باشیم بنابراین این مبلغ کمک معیشتی و تحصیلی  ادامه خواهد داشت تا نارسایی هایی که  این بیماری در سطح کشور ایجاد کرده و مخصوصا سطح تعلیم و تربیت را دچار چالش اساسی کرده از بین ببریم.

وی در خصوص ارتباط آموزش و پرورش با طرح کمک مومنانه گفت: ۵ هزار بسته توسط حوزه بسیج دانش آموزی و حوزه بسیج فرهنگیان سپاه عاشورا با هماهنگی آموزش و پرورش اماده شده است برای دانش آموزان و خانواده های بی بضاعت و در کنار این، بخش بسیار مهم مورد نیازهای دانش آموزی در حوزه لوازم التحریر، کتاب، گوشی، درس نامه وتلویزیون مربوط به آموزش و پرورش است.