به گزارش دیبا خبر به نقل از ایرنا، رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی تخصصی و مشاوره در زمینه های بازاریابی، مالی و حقوقی در این پارک، گفت: سال گذشته شرکت‌های مستقر در این پارک توانستند محصولات و خدمات خود را به ارزش بیش از ۹ میلیون و ۸۰ هزار دلار صادر کنند.

 عبدالرضا واعظی اعلام کرد: گردش مالی این شرکت ها  در سال گذشته بیش از ۲ هزار و ۴۶۹ میلیارد ریال بود که نسبت به سال ۹۷ رشد بیش از چهار برابری داشت.

وی افزود: شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری استان توانسته اند در سالجاری محصولات و خدمات خود را به ارزش ۸۳۹ میلیارد ریال در داخل کشور به فروش برسانند.

واعظی با اشاره به تصویب  افزایش ۵۰ درصدی حمایت های مالی پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی از شرکت های فناور مستقر در مراکز رشد وابسته در نیمه دوم سالجاری گفت: در هشت ماه سالجاری ۳۲ میلیارد ریال از ایده های فناورانه حمایت شده است.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: تعداد طرح ها و ایده های ثبت شده در سامانه پذیرش آنلاین پارک ،  در سال ۹۸  با افزایش ۵ برابری نسبت به سال ۹۷، به ۷۵۰ مورد رسید و در ۷ ماهه سالجاری ۴۳۴ طرح جدید در این سامانه ثبت شده است.

وی با اشاره به افزایش تعداد شرکتهای دانش بنیان استان در سال  گذشته عنوان کرد: تعداد شرکتهای دانش بنیان استان،  از ۹۲ شرکت در سال ۱۳۹۷  به ۱۶۲ شرکت در سال جاری رسیده است و از این تعداد، ۴۴ شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری استان مستقر هستند.

وی یادآوری کرد: از سال ۸۱ تا ۹۸ در مجموع حدود ۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای حمایت از ۶۴۴ شرکت توسط پارک پرداخت شده و ۳۵۹ فناوری جدید با اشتغال زایی برای چهار هزار و ۱۵۵ نفر ایجاد شده است و هم اکنون ۳۲۰  شرکت و موسسه فناور و دانش بنیان در ۱۰ مرکز رشد و ۶ مرکز نوآوری پارک در حال فعالیت هستند و یکهزار و ۱۴۰  نفر به صورت مستقیم در این شرکتها مشغول به کار هستند.

منبع: ایرنا