به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمد امیدفر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه فعالیت متناوب این سامانه تا اواخر روز شنبه هفته آینده ادامه می‌یابد، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های همدیدی و آخرین تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد، این سامانه بارشی تمام نواحی استان را فرا می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه فعالیت این سامانه بارشی در مناطق گرمسیر به صورت رگبار باران، وزش باد گاهی شدید و غرش آذرخش است، اظهار کرد: احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، برخورد آذرخش، کولاک برف در مناطق کوهستانی و برفگیر، یخبندان، لغزندگی و مه گرفتگی جاده‌ها و سقوط بهمن وجود دارد.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی، خواستار احتیاط در ترددهای جاده‌ای و مناطق کوهستانی، صرفه جویی در مصرف حامل‌های انرژی، همراه داشتن تجهیزات ایمنی زمستانی و لباس گرم، اطمینان از سلامت فنی خودرو، آمادگی جهت نمک پاشی و برف روبی به ویژه در جاده‌های کوهستانی و لغو سفرهای غیرضروری و فعالیت‌های کوهنوردی شد.

امیدفر، ادامه داد: با توجه به احتمال سقوط یا پرتاب اجسام و خسارت به سازه‌های سبک در اثر بروز تندبادهای لحظه‌ای، محکم کردن سازه‌های سبک و سقف گلخانه‌ها و عدم پارک خودروها در کنار درختان فرسوده ضروری است.

منبع: مهر