به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، تراب محمدی ظهر پنج شنبه در کارگروه تخصصی ساماندهی زکات فطره گفت: آثار و برکات پرداخت زکات باید در جامعه بیان شود تا تمامی اقشار جامعه بخصوص جوانان با این فریضه الهی بیشتر آشنا شوند.

وی تبیین احکام زکات را ضروری خواند و افزود: باید مردم بدانند زکاتی که پرداخت می‌کنند در کدام محل‌ها هزینه می‌شود، لذا وظیفه داریم قدم‌های مفید و مؤثرتری در بخش تقویت اعتقادات و باورهای دینی مردم با کمک روحانیون برداریم.

محمدی نقش فضای مجازی در تبیین این مهم را برشمرد و گفت: استفاده از رسانه‌های گروهی، رسانه ملی و فضای مجازی در امر اطلاع‌رسانی زکات تأثیر زیادی خواهد داشت که جا دارد متولیان به این امر اهتمام ویژه داشته باشند.

وی از فرمانداران خواست تا با تشکیل شورای زکات شهرستان‌ها و بخش‌ها جهت برنامه‌ریزی برای جمع‌آوری زکات، و فرهنگ‌سازی آن اقدام کنند.

محمدی خاطرنشان کرد: اساس کار تبلیغات درست، اصولی و تأثیرگذار است که با تولید فیلم، مستند، انیمیشن، پادکست و تبلیغات محیطی در شهرها و روستاها می‌توان در حوزه زکات کارهای ماندگار و رغبت‌انگیزی را انجام داد.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی مهم‌ترین و اولین گام در ترویج و اشاعه فریضه زکات در جامعه را فرهنگ‌سازی عنوان کرد و افزود: باید به‌گونه‌ای زکات را در جامعه نهادینه کنیم که مردم داوطلبانه در این موضوع مشارکت کنند.

منبع: مهر