به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، اسلامی دبیر کمیته روستایی بیمه سلامت آذربایجان ‌شرقی، امروز در همایش تجلیل از پزشکان خانواده و مراقبین سلامت اظهار کرد: ۲۲۹ مرکز بهداشت و بیش از یک هزار خانه بهداشت در استان وجود دارد که خدمات پزشکی، مامایی، دندان‌پزشکی، دارویی، آزمایشگاهی، داروهای مکمل و رادیولوژی ارائه می‌دهند.

وی افزود: بر اساس برنامه پزشک خانواده برای هر ۴ هزار نفر یک پزشک، برای هر ۷ هزار نفر یک ماما و برای ۱۵ هزار نفر یک دندانپزشک تعیین شده است.

دبیر کمیته روستایی بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳۸۴ پزشک، ۳۰۰ ماما و ۱۰۴ دندانپزشک ارائه خدمات می‌دهند.

وی با بیان اینکه مراکز در سه قالب دانشگاه علوم پزشکی تبریز، سراب و میانه است، یادآور شد: ۲۲۹ مرکز بهداشت و بیش از یک هزار خانه بهداشت در استان وجود دارد که خدمات پزشکی، مامایی، دندانپز‌شکی، دارویی، آزمایشگاهی، داروهای مکمل و رادیولوژی ارائه می‌دهند.

اسلامی در پایان اذعان داشت: در سیستم نظام سلامت، پزشک خانواده به عنوان دروازه‌بان سلامت نامیده می‌شود، از این‌رو اگر تقویت شود قطعا در آینده شاهد اثرات مثبت در شاخص‌ها خواهیم بود.

منبع: فارس