به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، اورجعلی علیزاده روز یکشنبه در گفتگویی اظهار کرد: این مبلغ برای  انجام عملیات روکش آسفالت، لکه گیری و درزگیری، تسطیح حریم و رگلاژ شانه راه، تعمیر، تعویض و نصب تابلوهای ایمنی و ترافیکی، تعمیر و نصب گاردریل و حفاظ های بتنی، لایروبی و تنقیه پل ها، قطع راه های دسترسی غیرمجاز، ایمن سازی و رنگ آمیزی پایه تابلوهای سازه ای، آشکارسازی نقاط پرتصادف، اصلاح شیب شیروانی، تسطیح حریم راه، اصلاح نرده و قرنیز پل ها است.

وی با بیان اینکه از اول امسال ۵۵ کیلومتر از جاده های روستایی استان آسفالت ریزی شده است گفت: پیش بینی می شود در سال آینده ۱۲۰ کیلومتر از این جاده ها آسفالت ریزی شوند.

علیزاده از ابلاغ  ۱۷۰ میلیارد تومان از محل تبصره ۱۴ برای محرومیت زدایی مناطق در استان خبر داد و گفت: از نمایندگان استان در مجلس درخواست دارم پیگیر تخصیص سریع بودجه استان های سردسیر مثل آذربایجان شرقی از وزارت راه باشند.

وی از  طرح راهداری محوری باهدف ارتقای ایمنی و کیفیت جاده های استان نیز خبر داد و افزود: در این راستا و از ابتدای امسال ۱۲۰ هزار تن آسفالت برای آسفالت آزاد راه پیامبر اعظم(ص) اختصاص یافته است.

منبع: ایرنا