به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، رسول تقی پور روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، گفت: با برگزاری پویش “پدر پناه امن من ” در سطح استان و با کمک خیرین، این تعداد از زندانیان غیرعمد از زندان های آذربایجان شرقی آزاد شدند که از این تعداد ۲۰ نفر را زندان شهرستان تبریز و ۱۵ نفر را زندانیان سایر شهرستان ها شامل می شود.
به گفته وی برای آزادی این تعداد زندانی مبلغ ۲۲ میلیارد ریال به صورت کمک ویژه بلاعوض، ۶ میلیارد ریال به صورت تسهیلات و بقیه از راه تایید اعسار توسط مراجع قضایی و همچین اخذ از شکات تامین شده است.
تقی پور اظهار کرد: امسال تاکنون ۵۷۷ نفر از زندانیان غیرعمد و محکومین مالی از زندان های آذربایجان شرقی آزاد شدند که از این تعداد ۱۷ نفر زن و بقیه زندانیان مرد بودند.
با هزینه تاج گل و تابلوهای تسلیت مراسم ترحیم و تکریم استاندار فقید آذربایجان شرقی ۲۶ زندانی آزاد شد
وی همچنین اعلام کرد: در مراسم ترحیم و تکریم استاندار فقید آذربایجان شرقی نیز خیرین و صاحبان صنایع تبریز بخش خصوصی آذربایجان شرقی با هماهنگی ستاد دیه استان و خانواده آن فقید سعید زمینه آزادسازی تعداد ۲۶ زندانی غیرعمد را فراهم کردند.
تقی پور ادامه داد: هزینه آزادی ۱۵ نفر آن‌ها در مراسم ترحیم و باقی در مراسم تکریم جمع آوری شده است که مربوط به هزینه های تاج گل و هدایای مربوط به تکریم استاندار فقید است.
تقی پور افزود: این اقدام بنا به درخواست خانواده استاندار فقید انجام شد که اعلام کرده بودند، هزینه‌ای برای خرید تاج گل برای مراسم از سوی صاحبان صنایع صرف نشود و اگر بخواهند هزینه‌ای کنند برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد صرف شود.
زین‌العابدین رضوی خرم علاوه بر تحمل جراحت‌های ناشی از جنگ تحمیلی در هفته های گذشته به علت عفونت تنفسی که بر اثر بیماری توام کرونا و آنفلوآنزا عارض شده بود در بیمارستان امام رضا(ع) تبریز بستری بود و روز شنبه دعوت حق را لبیک گفت.

منبع: ایرنا