به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حسین بلوکی روز دوشنبه در گفت و گویی با بیان اینکه در این بازه زمانی یاد شده ۳۲۴ میلیون و ۱۲۳ هزار و ۴۳ تردد در راه های مختلف استان ثبت شده است، بیان کرد: از مجموع ترددهای انجام شده در راه های استان، ۱۳ درصد مربوط به وسایل نقلیه سنگین و ۸۷ درصد مربوط به تردد وسایل نقلیه سبک است.

وی اظهار کرد: در این مدت ۱۷ میلیون و ۹۱۱ هزار و ۹۴۲ وسیله نقلیه به استان وارد شده که این تعداد حاکی از افزایش پنج درصدی ورود خودروها در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

رییس مرکز مدیریت راه‌های آذربایجان‌شرقی، تعداد خودروهای خروجی از استان را ۱۸ میلیون و ۴۵۸ هزار و ۴۲۴ مورد اعلام کرد و گفت: تعداد خودروهای خروجی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد افزایش یافته است.

بلوکی، ادامه داد: مسیر تبریز – ایلخچی با ۱۷ میلیون و ۳۰۷ هزار و ۲۶۶ تردد در جایگاه اول پرترددترین مسیرهای ارتباطی استان بوده و کنارگذر جنوبی شهید کسایی- باسمنج – تبریز در رتبه های دوم قرار دارد.

وی یادآور شد: راه های ایلخچی به تبریز، تبریز به صوفیان، صوفیان به تبریز، آذرشهر به ایلخچی، ایلخچی به آذرشهر، ملکان به بناب و بناب به مراغه رتبه های بعدی پرترددترین راه های ارتباطی استان را به خود اختصاص داده اند.

آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

منبع: ایرنا