به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، متن پیام تسلیت سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور برای درگذشت مرحوم زین‌العابدین خرم به این شرح است: «بسم الله الرحمن الرحیم. انا لله و انا الیه راجعون.

ضایعه درگذشت مرحوم زین‌العابدین خرم، استاندار فقید آذربایجان شرقی موجب تأثر خاطر شد. این خدمتگزار متعهد و پرتلاش، با روحیه جهادی و حضور مسئولانه در عرصه‌های مختلف خدمتگزاری، کارنامه پرباری از خود بر جای گذاشت که به یقین در یاد و خاطره مردم قدرشناس استان آذربایجان شرقی باقی خواهد ماند.

اینجانب ضایعه درگذشت ایشان را به مردم شریف استان آذربایجان شرقی، خانواده مکرم و همه دوستداران آن فقید سعید تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند بزرگ برای ایشان علو درجات و همجواری با صالحان و برای عموم بازماندگان معزز صبر و سلامتی مسئلت دارم.»

محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور هم  در پیامی برای درگذشت استاندار آذربایجان شرقی نوشت: « إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ راجِعُونَ .خبر درگذشت استاندار خدوم و سردار پرافتخار مرحوم زین العابدین رضوی خرم، استاندار محترم آذربایجان شرقی موجب تاثر و تالم اینجانب و همه دوستداران انقلاب و نظام اسلامی شد.

این یادگار دوران دفاع مقدس، در طول دوران جنگ تحمیلی، با قبول مسئولیت‌های مهم و پس از آن در دولت مردمی با کار شبانه روزی در استانداری آذربایجان شرقی و حتی در روزهای اوج بیماری، نهایت اخلاص و ایثار را در عرصه خدمت به هموطنان تبلور بخشید.

تلاش های ارزنده ایشان در تقویت جبهه مقاومت، در یادها زنده و جاری و برای همه عاشقان جهاد و شهادت، الگویی به یادماندنی است. همت والای ایشان در کسوت استاندار نیز یقینا الگویی برای همه خدمتگذران دولت سیزدهم خواهد بود. اینجانب فقدان این مدیر دولت مردمی را به خانواده معزز آن مرحوم تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال برای وی علو درجات و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسالت دارم.»

هم‌چنین حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه، طی پیامی درگذشت عابدین خرم، را تسلیت گفت و نوشت: « انالله و اناالیه راجعون . درگذشت جناب آقای «عابدین خرم» استاندار آذربایجان شرقی که از جانبازان پرافتخار دوران هشت سال دفاع مقدس بودند را به دولت محترم جمهوری اسلامی، خانواده معزز ایشان، دوستان، همکاران و هم‌سنگران‌شان تسلیت گفته و از درگاه احدیت برای آن مرحوم رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت می‌نمایم.»

متن پیام احمد وحیدی وزیر کشور هم برای درگذشت استاندار آذربایجان شرقی به این شرح است: «انا لله و انا الیه راجعون. خبر درگذشت برادر عزیزم سردار زین العابدین رضوی خرم استاندار فقید آذربایجان شرقی که عمر خود را در راه دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی صرف کرد، بسیار تاثرانگیز بود.

این فرمانده سرافراز و مدیر جهادی، هم در دوران دفاع مقدس که به جانبازی نیز مفتخر شد و هم در ایجاد امنیت مرزها مجاهدت داشت و از زمان پذیرش مسئولیت سنگین استانداری نیز با تمام وجود برای پیشرفت و توسعه آذربایجان شرقی از هیچ تلاشی فروگذار نکرد و در این مدت، دستاوردهای قابل ملاحظه ای را رقم زد.

اینجانب این ضایعه را به محضر مردم شریف آذربایجان شرقی و خانواده ایشان تسلیت عرض می کنم و از خدای متعال علو درجات، آرامش و رحمت را برای آن مرحوم و تسلی و بردباری برای خانواده و بازماندگان ایشان مسالت دارم.»

بهادری جهرمی سخنگوی دولت هم در پی درگذشت استاندار آذربایجان شرقی نوشت: « إِنَّا لِلَّٰهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ .  با نهایت تاسف و تأثر ضایعه درگذشت جانباز دفاع مقدس و استاندار جهادی و پرتلاش استان آذربایجان شرقی، مرحوم زین العابدین خرم رضوی را به خانواده آن مرحوم و مردم غیور آذربایجان شرقی تسلیت عرض نموده، از درگاه خداوند منان برای آن فقید علو درجات و برای بازماندگان صبر جزیل و طول عمر بابرکت مسألت دارم.»

****

سردار سرتیپ دوم زین العابدین رضوی خرم به علت مشکلات ریوی به جا مانده از دوران جنگ و عفونت تنفسی ناشی از بیماری کرونا در بیمارستان امام رضا(ع) تبریز بستری بود.

او در سال ۱۳۴۵ شمسی در شهرستان شاهین دژ در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد، وی دانش‌آموخته رشته «مدیریت برنامه‌ریزی» در مقطع کارشناسی و «مدیریت استراتژیک» در مقطع کارشناسی ارشد بود.

سردار خرم از ۱۲ سالگی، از روزهای آغازین پیروزی انقلاب اسلامی، به فعالیت های انقلابی روی آورد و در طول هشت سال دفاع مقدس در جبهه های جنگ حق علیه باطل، حضور فعال و دایمی داشت.

وی پس از طی دوره‌های آموزشی تخصصی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۱ جانشین فرمانده «سپاه شهدا» آذربایجان غربی و در فاصله سال‌های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۶ به‌ عنوان فرمانده آن فعالیت می‌کرد.

او از ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ فرماندهی «سپاه عاشورا» آذربایجان شرقی را بر عهده داشت.

هیات دولت، بیست و پنجم مهر ماه ۱۴۰۰ با توجه به سوابق مدیریتی سردار خرم در عرصه های مختلف، وی را به مقام استاندار آذربایجان شرقی و نماینده عالی دولت در این استان منصوب کرد.

منبع: ایسنا