به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، عباس بیات درباره کسر خدمت سربازی دانش‌آموزان هنرستانی، اظهار کرد: پیشنهاد ما کسر دو ماه خدمت بود اما با کسر یک ماه خدمت موافقت شد و این موضوع به عنوان مشوقی برای تحصیل دانش‌آموزان در هنرستان‌ها اتخاذ شده است.
وی افزود: تمام دانش‌آموزان مشغول به تحصیل در هنرستان‌ها که در آینده قرار است به سربازی بروند یا فارغ‌التحصیلانی که تا به امروز برای خدمت سربازی اقدام نکرده‌اند، از کسر یک ماه خدمت بهره‌مند خواهند شد.
بیات با اشاره به اینکه مشوق‌‌های متنوع دیگری نیز مدنظر است که هنوز در مرحله بررسی بوده و نهایی نشده است، بیان کرد: به دلیل اینکه بخشی از این مشوق‌ها در حوزه مباحث نظامی است، فعلاً نمی‌توانیم با جزئیات بازگو کنیم.
وی افزود: چند راهکار برای تقویت مهارت آموزی در مدارس داریم که یکی از آنها ارائه مشوق‌ها به کارفرمایان است تا از نیروی هنرآموز و هنرجوی هنرستانی برای کار استفاده کند؛ همچنین مشوق‌هایی را برای افرادی در نظر گرفتیم که اقدام به تأسیس هنرستان در جوار کارخانه و شهرک‌های صنعتی کنند.
هم اکنون مجموع جمعیت دانش‌آموزان هنرستانی امسال، یک میلیون و ۱۷۳ هزار نفر است و حدود ۳۷ درصد دانش‌آموزان کشور در هنرستان‌ها تحصیل می‌کنند.

منبع: فارس