به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، علی نوید از تصویب طرح سرمایه‌ گذاری کشت و فرآوری پنبه و صنایع وابسته از سوی سرمایه‌ گذار ترکیه‌ای در کمیسیون اقتصادی این سازمان خبر داد و گفت: این سرمایه گذار یک میلیون و ۸۲۰ هزار دلار در این زمینه سرمایه گذاری خواهد کرد.

وی افزود: این طرح در زمینی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع با ظرفیت تولید ۴۰۰ تن در سال اجرایی می شود.

وی گفت: برآورد زمان بهره‌برداری از این واحد تولیدی ۲۴ ماه است و با آغاز به کار آن برای ۲۵ نفر به‌ صورت مستقیم اشتغال‌زایی خواهد شد. ‌

نوید اضافه کرد: هدف از اجرای این طرح در محدوده خداآفرین، استحصال بذر و الیاف پنبه و کشت ارقام اصلاح‌ شده برای تولید محصولات باکیفیت است که با بهره‌برداری از آن نیاز تعدادی از واحدهای تولیدی منطقه نیز رفع خواهد شد.

منطقه آزاد ارس با ۷۱ هزار و ۸۰۰ هکتار گستره در محدوده جلفا، ایری و سیه رود، نوردوز، خداآفرین و قلی بیگلو و داشتن سه گمرک شامل جلفا، نوردوز و خداآفرین از ظرفیت های خوبی برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی و رونق اقتصادی استان برخوردار است و به عنوان صنعتی ترین مناطق آزاد کشور مطرح بوده و در مسیر توسعه صادرات و تجارت با کشورهای منطقه گام برمی دارد.

این منطقه علاوه بر ایفای نقش صنعت آذربایجان شرقی، صادرات و واردات استان با داشتن دشت‌های وسیع حاصلخیز، قرار گرفتن در مجاورت رودخانه مرزی و پرآب ارس و ۵۰۰ هکتار اراضی کشت گلخانه ای، در تولیدات و صادرات محصولات این حوزه قطب اصلی کشور و در پیشانی استان قرار دارد و به عنوان یکی از بازیگران اصلی تامین امنیت غذایی پیشتازی می کند.

در ۹ ماهه سال جاری ۷۵ هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری در منطقه آزاد ارس تحقق یافته است که میزان سرمایه‌گذاری خارجی با ۱۱ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۴۱ میلیون دلار رسیده است.‌

منبع: ایرنا